Wikia

Yodapedia

Sand Sloth (Starrunner)

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Sand Sloth
Sand Sloth.jpg
Specificaties
Model:

Starrunner-class

Klasse:

Transport

Fabrikant:

Corellian Engineering Corporation

Kleur:

Beige, Wit, Rood

Hyperdrive:

Klasse 2.0

Affiliaties
Eigenaar:

Kea Moll

Kea Sand Sloth.jpg

Kea Moll in de Sand Sloth

De Sand Sloth was het persoonlijke schip van Kea Moll dat ze gebruikte in de strijd tegen de Fromm Gang en het Galactic Empire.

Bouw & UitzichtEdit

De Sand Sloth was een Corellian Engineering Corporation Starrunner-class Starship. Het schip was 31 meter lang en had een cockpit in dezelfde vorm als het CR-90 Corvette. Deze cockpit was veel kleiner want het schip had slechts één piloot nodig. Het kon wel zes passagiers vervoeren en zo’n 20 ton vracht.

De Sand Sloth was uitgerust met 2 Laser Cannons en een Ion Cannon. Het was niet extreem snel met een Hyperdrive van Klasse 2.0 maar het kon wel 3 maanden onafgebroken in de ruimte doorbrengen. Net zoals veel schepen van Corellian Engineering Corporation had de Sand Sloth een luik dat naar het dak leidde.

GeschiedenisEdit

De Sand Sloth werd Kea Molls schip toen haar vader op een dag niet meer terugkeerde van zijn werk. Later kwam Kea van haar moeder te weten dat haar vader een rebel was tegen het Galactic Empire en dat hij gesneuveld was in een missie.

Kea kende het schip van binnen en van buiten door er samen met haar vader uren aan te sleutelen. De Sand Sloth was een betrouwbaar schip dat snelle aanvalsmissies zelfs aankon. In 15 BBY was Kea Moll met het schip naar Ingo gevlogen om over de activiteiten van de Fromm Gang te rapporteren. probeerde Kea er naar Boonta mee te vliegen samen met Jord Dusat, Thall Joben, R2-D2 en C-3PO. Bovenop de Sand Sloth kon de White Witch via magnetische krachten worden vastgehecht en bevond zich de Sensor met de Hyperdrive.

Op weg naar Boonta werd de Hyperdrive van het schip echter beschadigd door een ongeluk veroorzaakt door C-3PO en moest er worden geland op Annoo. Na de vernietiging van de Trigon One werd de Sand Sloth aangevallen door de Voor Viper van Tig Fromm. Hierdoor moest Kea een crashlanding uitvoeren op Boonta waardoor Jord Dusat een blessure opliep. Dankzij de oude Proto One werd de Sand Sloth weer hersteld.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki