Wikia

Yodapedia

Sarkli

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk3 Share

Sarkli
Sarkli.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Zwart

Biografie
Overleden:

4 ABY

Titel/Rang:

Captain

Functie:

Imperial Officer
Rebel Alliance Pilot

Vervoer:

Death Star I

Affiliatie:

Rebel Alliance
Galactic Empire

Quote: "The Empire maintains order, and people like you disrupt that order."
-- Captain Sarkli

Sarkli was een Imperial Captain die aanwezig was op de Death Star II en een overloper was van de Rebel Alliance.

BiografieEdit

Sarkli was de neef van Firmus Piett. Oorspronkelijk werkte Sarkli aan boord van een Rebel Blockade Runner en na de Battle of Yavin vervoegde hij Rogue Squadron. Sarkli was jaloers op piloten als Wedge Antilles en Luke Skywalker omdat zij met alle eer gingen lopen na de missies. Zelfs nadat hij Jan Dodonna hielp tijdens de belegering van Yavin 4 werden nog steeds de daden van Antilles en Skywalker bewierookt. Bij een volgende missie om Tycho Celchu te zoeken op Dantooine moest Sarkli wachten terwijl Luke Tycho ging halen.

Sarkli had zijn buik vol van deze gang van zaken en liep over naar het Galactic Empire op Ralltiir, enkele maanden voor de Battle of Hoth. Sarkli werd een uitstekende spion en een Imperial Storm Commando Captain die een Escort Carrier onder zijn hoede kreeg. Sarkli had een veelbelovende toekomst voor zich en had zich op een snelle promotie. Ooit mocht hij zelfs eens op audiëntie gaan bij Palpatine wat mogelijk te maken had met zijn kennis over de Rebel Alliance.

Sarkli confronteerde zijn voormalige vrienden op Bakura en Geonosis waar hij het hen moeilijk maakte om te ontkomen. Uiteindelijk diende hij aan boord van de Death Star II toen Darth Vader het ruimtestation kwam inspecteren. Later was hij ook aan boord toen Palpatine arriveerde aan de zijde van Darth Vader. Niet lang later werd Sarkli naar de Shield Generator Bunker gestuurd op Endor om deze mee te helpen verdedigen. Tijdens de Battle of Endor probeerde Sarkli om Han Solo te stoppen toen hij de Bunker vol met 7-PrG Proton Grenades had gestoken. Dit lukte echter niet want Han Solo schoot Sarkli neer.

Achter de SchermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki