Wikia

Yodapedia

Satine's Lament

10.911pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Satine's Lament
Defender.jpg
Product
Model:

Satine's Lament

Type:

Sporting Blaster

Fabrikant:

Drearian Defense Conglomerate

Prijs:

300 credits

Specificaties
Capaciteit:

100 schoten

Bereik:

80 meter

Massa:

1 kilogram

Affiliaties
Gebruikers:

Leia Organa, Luke Skywalker

Satine's Lament, ook wel bekend als de Drearian Defense Conglomerate Defender was een Defender Sporting Blaster gemaakt door het Drearian Defense Conglomerate en bedoeld als persoonlijk handwapen en als licht jachtwapen.

SpecificatiesEdit

Zoals alle Sporting Blasters had dit model zijn beperkingen zijnde een vrij zwakke trefkracht en een beperkte schietafstand. Met een code van drie tekens kon deze lichte Blaster worden uit elkaar gehaald tot drie delen: het handvat, het lichaam en de loop. De Defender kon makkelijk worden herkend aan de vrij lange loop. Dit model was enkel dankzij een voltreffer in staat om iemand te doden maar in de handen van een volleerd schutter kon dit wapen evenzeer dodelijk zijn.

De naam van dit wapen was afkomstig van Duchess Satine Kryze van Mandalore die tijdens de Clone Wars stierf.

De Defender kreeg vooral bekendheid als de Blaster van Princess Leia Organa van Alderaan. Reeds toen ze fungeerde als Senator in de Imperial Senate gebruikte Leia dit wapen dat ze had leren gebruiken in de lessen van Giles Durane. Voor Senators als Leia bood zulk model echter veel voordelen. Het was makkelijk en snel in elkaar te steken (drie stukken), de Blaster voerde zelf kleine herstellingen uit en dit model kon 100 schoten lossen per power pack.

Defender1.jpg

Princess Leia met haar Defender

Toen Leia in de Tantive IV werd belaagd door Stormtroopers doodde ze een Trooper, maar daarna werd ze alsnog makkelijk overmeesterd. Toen ze enkele jaren later deelnam aan de beslissende missie op Endor gebruikte Leia eveneens een model Defender, doch deze maal gebruikte ze niet de lange loop en bevond de 'cooling coil' zich meteen aan het lichaam van de Blaster. Ze slaagde erin om zowel Speeder Bikes, AT-ST Drivers als Stormtroopers neer te knallen.

Defender2.jpg

Princess Leia op Endor

Toen Luke Skywalker tijdens de ceremonie te Yavin 4 een medaille kreeg na de Battle of Yavin, droeg ook hij een Defender in zijn holster. Vermoedelijk omdat dit model een hoge status verdiende en als ceremonieel wapen dienst deed.

Achter de SchermenEdit

  • De Defender was afgeleid van het Sovjet model, de Margolin .22 MTs pistool.
  • Satine's Lament werd toegevoegd in 'Ultimate Star Wars'.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki