Wikia

Yodapedia

Saurin

10.903pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Saurin
Saurin.jpg
Biologie
Indeling:

Intelligent

Classificatie:

Reptiel

Ademhaling:

Zuurstof

Herkomst
Thuisplaneet:

Durkteel

Saurins waren een intelligent, reptielachtig species afkomstig van de planeet Durkteel.

FysiologieEdit

Saurin waren eigenlijk een subspecies van de Trandoshan. Saurin hadden nagenoeg hetzelfde hoofd, met reptielachtige kenmerken. Hun ogen waren wel anders dan die van hun verwanten. Een ander groot verschil bevond zich in de handen die vijf vingers hadden in plaats van drie vingers bij de Trandoshan. Een ander verschil was mogelijk dat Saurin kleiner van gestalte waren.

Het was niet bekend of Saurin verloren of beschadigde ledematen weer konden laten aangroeien, zoals Trandoshans.

CultuurEdit

Durkteel was een Agriworld die werd omringd door tal van ruimtestations. Verder was het niet bekend of de Saurin dezelfde cultuur hadden als van de verwante Trandoshans.

GeschiedenisEdit

Het was niet bekend wanneer en onder welke omstandigheden de Saurin en de Trandoshans zich ontwikkelden tot twee verschillende species. Op een bepaald moment belandden de Saurin mogelijk op de Mid Rim planeet Durkteel waar ze zich ontwikkelden.

Bekende SaurinEdit

Achter de SchermenEdit

  • Over de Saurin is zo goed als niets bekend. Slechts weinig bronnen spreken over hun species.
  • Het masker van Bossk was gewoon een masker van een Saurin uit 'ANH'.
  • In 'Return of the Jedi' zijn Trandoshan en Saurin samen te zien.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki