Wikia

Yodapedia

Scatalpen (Podracer)

10.972pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Scatalpen
Titan2150.jpg
Specificaties
Model:

Titan 2150

Klasse:

Podracer

Fabrikant:

Vokoff-Strood Corporation

Kleur:

Grijs, Rood

Affiliaties
Eigenaar:

Ratts Tyerell

Scatalpen was de naam van de Vokoff-Strood Corporation Titan 2150 Podracer van Ratts Tyerell waarmee hij tijdens de Boonta Eve Challenge vloog.

BouwEdit

Ratts had zijn Podracer naar een gevreesd roofdier op Aleen genoemd. Scatalpen was erg snel en haalde 841 km/h. De racer had wel een mindere acceleratie en ‘wegligging’. Om deze elementen te verbeteren konden de kabels van de motoren naar de cockpit worden verkort of verlengd naarmate de ligging van de racer. Opvallend waren de gigantische motoren van Scatalpen die Ratts 30% had laten vergroten ten opzichte van het fabrieksmodel van de Vokoff-Strood Corporation. Hierdoor had Ratts makkelijk andere racers van het parcours kunnen vegen maar Tyerell stond bekend als een gentleman en wilde zijn tegenstanders enkel op een faire manier verslagen. Door de grote motoren moesten er extra ventilatieruimtes worden geïnstalleerd waardoor Ratts op zijn beurt weer de lengte van de kabels naar de motoren moest verlengen. Hierdoor was Ratts erg kwetsbaar in nauwe ruimten.

In aanloop van de Boonta Eve Challenge op Tatooine had Ratts Scatalpen laten uitbouwen door een Outlaw Tech met gevaarlijke wapens om het Sebulba betaald te zetten. Tyerell was niet van plan om andere Podracers te betrekken in zijn plannen. Alvorens Tyerell zich in een positie kon wringen om Sebulba uit te schakelen, raakte hij zelf in grote moeilijkheden in de duistere Laguna Caves. Ratts crashte tegen een enorme stalactiet nadat hij Scatalpen niet meer onder controle kon houden en was uitgeschakeld. Na de wedstrijd werd Ratts afgevoerd maar hij overleefde deze fatale botsing niet.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki