Wikia

Yodapedia

Scimitar

11.153pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Scimitar
Scimitar.jpg
Specificaties
Model:

Star Courier Prototype

Klasse:

Shuttle

Fabrikant:

Sienar Design Systems

Kleur:

Grijs

Hyperdrive:

Klasse 1.5

Affiliaties
Eigenaar:

Darth Maul

Affiliatie:

Sith Order

Quote: "That ship is alive with the Dark Side, Master Yoda"
-- Saesee Tiin

Scimitar was de naam van Darth Mauls Sith Infiltrator. De Scimitar was een Modified Sienar Design Systems Armored Star Courier Prototype die hij gebruikte om opdrachten van Darth Sidious uit te voeren.

Ontwikkeling & BouwEdit

De oorsprong van de Scimitar was een raadsel. Wetenschappers van de Galactic Republic en de Jedi vermoedden dat dit schip gelinkt was aan Raith Sienar en zijn experimenteel Sienar Design Systems laboratorium. Net voor de Battle of Naboo ontwierp Sienar een Star Courier model dat sterk leek op de Scimitar. Sienar ontkende elke betrokkenheid bij de Scimitar maar de gelijkenissen waren treffend.

De Sith Infiltrator van Maul was 26,50 meter lang en bestond uit een voorste deel dat plat was en een achterste deel dat bestond uit de cockpit, leefruimte en de vleugels. De vleugels konden dichtklappen bij het landen. Zowel de vorm van de cockpit en de zijwaartse vleugels zouden later herkenbaar zijn in schepen als de TIE Fighter en de TIE Advanced x1.

Scimitar1.jpg

Scimitar nabij Tatooine

De cockpit met rode tint was bedoeld voor één persoon. Net achter de cockpit bevond zich een kleine ruimte met zes zetels voor eventuele passagiers. Verder bestond het schip louter uit de motoren en een Cloaking Device, hét paradepaardje van de Scimitar. Dit Cloaking System werkte met Stygium Crystals van op Aeten II en zorgde ervoor dat Maul ongehinderd voor sensors overal kon passeren. Dit Cloaking Device bevond zich in het langwerpige, platte stuk van de Scimitar. Naast die Cloaking Device bezat de Scimitar allerlei sensors die er vooral moesten voor zorgen dat Darth Maul onopgemerkt bleef.

De motor van de Scimitar was ook al een prototype. Het was een experimenteel ionensysteem dat heel warm werd waardoor de vleugels aan het schip werden bevestigd om deze hitte te kunnen afleiden. Deze motor zou later standaard worden gebruikt in de TIE Fighter modellen.

De Scimitar was uitgerust met een snelle Hyperdrive klasse 1.5 en was bewapend met zes verborgen Laser Cannons, net onder de cockpit. De Hyperdrive Klasse 1.5 zou evenzeer een misleiding kunnen geweest zijn en mogelijk was de Scimitar trager. De Scimitar was voorzien van talloze kleine opbergruimtes waar Darth Maul bijvoorbeeld de Bloodfin, allerlei wapens, foltertuigen, bommen, materiaal om te spioneren en de DRK-1 Probe Droids in bewaarde.

De Scimitar had een landingsgestel met drie poten en een loopplank bevond zich achteraan het schip.

Scimitar cockpit.jpg

Maul verlaat de Scimitar

Doel & GeschiedenisEdit

Zo’n zes maanden voor de Battle of Naboo kreeg Darth Maul de Scimitar als geschenk van Darth Sidious. Maul gaf de Sith Infiltrator de naam Scimitar. Omdat de Sith het vooral moesten hebben van hun mysterieus karakter en het geheim van hun bestaan niet in het gedrang mocht komen, was het zo belangrijk dat de Scimitar was uitgerust met een Cloaking Device. Het schip werd wel degelijk ontwikkeld in Raith Sienars Advance Projects laboratoria waar er werd geëxperimenteerd met speciale technologieën en waar bijvoorbeeld wapens werden toegevoegd aan schepen die een burgerlijke functie vervulden. Er werd gezegd dat Darth Sidious elke werknemer liet vermoorden die aan het schip had gewerkt. Aangezien Raith Sienar bleef leven, zou dit bewijs zijn geweest voor het feit dat hij niets met de bouw van dit schip had te maken.

Sidious kreeg het prototype van de gewapende Armored Star Courier Prototype in zijn bezit en schonk het vervolgens aan Maul. Zijn eerste opdracht was het onthoofden van Black Sun zodat de organisatie in anarchie zou leven gedurende de komende jaren. Met de Scimitar reisde Maul vervolgens naar Tatooine om Queen Amidala te verplichten om het verdrag te ondertekenen dat de Trade Federation Naboo had bezet. Daarna reisde hij ermee naar Naboo.

Na de dood van Darth Maul ontdekten de autoriteiten van de Galactic Republic de Scimitar op Naboo. Toen de eerste onderzoekers het schip wilden betreden, werden ze al meteen neergehaald door Probe Droids. Vervolgens werd Saesee Tiin gevraagd om het schip uit te schakelen. Tiin ontdekte talloze compartimenten maar vond eveneens dat de computers volledig leeg waren geroofd en dat alle sporen naar de Sith waren uitgeveegd.

Scimitar2.jpg

De Scimitar op Tatooine

Tiin besliste dat de Scimitar onder het bevel van de Jedi High Council zou worden geplaatst maar de Kuati Senators lobbyden succesvol om hen de starfighter te laten onderzoeken. Alvorens de Scimitar kon worden vervoerd naar Kuat Drive Yards verdween het van de ene dag op de andere. Of het schip gestolen was door Darth Sidious, door Raith Sienar of zelfs door de Jedi was een raadsel. Uiteindelijk bleek dat de Galactic Republic het schip bewaarde in een geheime hangar op Theed te Naboo. Mogelijk werd het later gebruikt door de Imperial Inquisitor Valin Draco maar of dat dit schip echt de Scimitar was, wist men niet zeker.

SpecificatiesEdit

MotorenEdit

WapensEdit

Achter de SchermenEdit

  • De Klasse van de Hyperdrive van de Scimitar wordt in sommige bronnen aangeduid als 3.0 wat bijzonder traag is

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki