Wikia

Scrubber Droid
Scrubber Droid
Product
Model:

Industial Automaton Scrubber Droid

Klasse:

Klasse 5

Ontwerp:

Industrial Automaton

Fabrikant:

Industrial Automaton

Prijs:

1000 Credits

Functies
Taken:

Schoonmaken

De Industrial Automaton Scrubber Droid was een droid die zorgde voor het onderhoud van hangars en docking bays. Door het veelvuldig gebruik van brandstof in deze locaties, moest er voor de veiligheid worden gezorgd dat alles er zo netjes mogelijk bijlag. Dit was de belangrijkste taak van een Scrubber Droid.

De meeste bewoners besteedden geen aandacht meer aan Scrubber Droids omdat ze erg courant waren in grotere hangars. De IA Scrubber Droids waren meestal geelzwart van kleur en had een doosvormig uiterlijk. De droid beschikte over een comlink om gegevens naar een computer door te sturen en het had een uitstekende sensor om brandstof te ontdekken. Voor noodgevallen beschikten deze droids ook over een brandblusapparaat.

Deze Droids konden zich snel voortbewegen via banden en gingen het gevaar in noodsituaties niet uit de weg, ook al waren ze niet bijster slim of vriendelijk.

In 32 BBY werden deze droids onder andere gebruikt in de Theed Hangar op Naboo. Op Tatooine waren ook zo'n droids verspreid geraakt. In de Jawa Sandcrawler die R2-D2 en C-3PO gevangennam in 0 BBY bevond zich eveneens een Scrubber Droid.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki