Wikia

Yodapedia

Seggor Tels

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Seggor Tels
Uiterlijke kenmerken
Species:

Quarren

Geslacht:

Man

Biografie
Thuiswereld:

Dac

Quote: "I am Seggor Tels, Quarren, and I despise our planetbrothers with all my heart."
-- Seggor Tels

Seggor Tels was een Quarren die uit jaloezie en haat de Deflector Shields uitschakelde zodat het Empire Dac kon veroveren. Tels besefte echter zijn fout en trok ten strijde tegen het Empire.

BiografieEdit

Seggor Tels was zoals vele Quarren jaloers op het werk en de ideologie van de Mon Calamari. Hij vond dat de Quarren genoeg werk hadden geleverd om de steden van de Mon Cal te bouwen. Hij kon ook niet bevatten dat de Mon Cal zo veel van de sterren hielden in plaats van van de zee en de oceanen. Hij verweet hen ook dat ze geen besef hadden van het leven dat de Quarren leidden.

Tels werd aangesproken door een verkenner van het Empire en maakte met hem de afspraak dat de schilden van Dac zouden worden uitgeschakeld zodat de vloot van het Empire Dac kon aanvallen.

Tels vertelde later dat zijn schadenfreude al snel plaatsmaakte voor de realiteit. De terreur van het Empire verspreidde zich niet alleen over de Mon Calamari maar ook over de Quarren. Steden werden vernietigd, al wie weigerde te werken voor het Empire werd gedood.

Tels realiseerde zijn fout en begon nu ook zelfs dezelfde droom als de Mon Calamari te delen, namelijk het verlangen naar vrijheid toen de Rebel Alliance contact met hen opnam. Seggor Tels verenigde de Quarren in de opstand tegen het Empire.

Uiteindelijk concludeerde Tels dat het Empire één goed ding hadden gerealiseerd, namelijk ervoor zorgen dat de Quarren nu makkelijker Dac konden verlaten om elders hun leven op te bouwen. Tels besefte nog steeds waarom hij de schilden had laten zakken, ook al was hij beschaamd over hetgeen hij had gedaan.

Achter de SchermenEdit

  • Vermoedelijk was Tels een Quarren met een hoge functie op Dac. Anders had hij nooit de schilden kunnen uitzetten.

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki