Wikia

Yodapedia

Seltiss-2 Caravel

10.973pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Seltiss-2 Caravel
Hutt Caravel.jpg
Product
Model:

Seltiss-2 Caravel

Klasse:

Hutt Caravel

Fabrikant:

Ubrikkian

Prijs:

800.000 Credits
400.000 Credits (Cabine)

Specificaties
Afmeting:

30,00 meter

Snelheid:

850 km/h
700 km/h (Cabine)

Bemanning:

4
1 (Cabine)

Passagiers:

12
3 (Cabine)

Vracht:

50 ton
5 ton (Cabine)

Voorraad:

1 maand
2 weken (Cabine)

Affiliaties
Affiliatie:

Hutts

De Seltiss-2 Caravel was een populair model van Hutt Caravel.

UitzichtEdit

De Seltiss-2 van Ubrikkian leek net als alle Hutt Caravels op een Sail Barge, al waren er geen twee modellen die identiek aan elkaar waren. Het had achteraan een klein opvouwbaar zeil en stuurvinnen maar werd naast Repulsorlifts ook gestuurd door een Ion Engine en beschermd door Deflector Shields. De Seltiss-2 bevatte een open dek in het midden en de cockpit, waar 4 bemanningsleden werkzaam waren, bevond zich vooraan. Deze leden waren de piloot, copiloot en twee schutters die het Laser Cannon Battery moesten bemannen. Ook de keuken en het grootste dek bevonden zich in het voorste deel van de Seltiss-2.

Dit voorste deel van de Seltiss-2 kon als een Cabine worden verwijderd en werd gebruikt om effectief te landen op een planeet of bestemming. De echte rede waarom deze cabine aanwezig was, was uiteraard om de Hutt eigenaar in veiligheid te brengen indien nodig.

GebruikEdit

Net als zijn soortgenoten werd de Seltiss-2 voor korte reizen in de ruimte gebruikt of om te opereren in de hogere atmosfeer. Daarom had het geen Hyperdrive. Een trip van Nal Hutta naar Nar Shaddaa was één van de trips die het meest voorkwam in de logs van een Seltiss-2. De meeste Seltiss-2 Caravels leken amper bewapend maar de meeste Hutts lieten hun wapens liever verborgen.

De Seltiss-2 werd als een doorsnee model beschouwd, vaak gebruikt door jonge Hutts, maar kon in elk geval pronken met inschuifbare beplating in het grootste dek zodat men een breed zicht kreeg op de sterrenhemel. De Hutts troon stond ook in deze ruimte opgesteld die vaak was afgewerkt met exclusieve producten, zoals Greel Wood en Chrall-Crystal. Daarom kostte de Cabine van de Seltiss-2 de helft van het hele schip.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki