Wikia

Yodapedia

Sembla

11.078pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Sembla
Sembla.jpg
Astrografisch
Regio:

Outer Rim

Sector:

Sertar Sector
Mahrusha Sector

Stelsel:

Sembla System

Manen:

4

Omlooptijd:

274 dagen

Rotatietijd:

32 uur

Fysisch
Zwaartekracht:

Standaard

Klimaat:

Gematigd

Terrein:

Oceanen
Warme zeeën
Vulkanische eilanden

Maatschappelijk
Inheems:

100% Vurk

Taal:

Semblan

Affiliatie:

Galactic Republic
Galactic Empire

Sembla was de thuisplaneet van de Vurk, gelegen in de Outer Rim nabij de Tion Hegemony.

GeografieEdit

Sembla was een planeet met ondiepe zeeën en vulkanische eilanden in ontwikkeling. De planeet bevond zich niet echt in de nabijheid van belangrijke routes en werd daarom grotendeels genegeerd, net als de intelligente bewoners, de Vurk.

Sembla bezat reusachtige koraalriffen en waardevolle kristallen in de heetste oceanen van Sembla. Deze kristallen werden echter vaak het doelwit van buitenlandse mijnwerkers. Ondanks dat de Vurks een nomadisch leven hadden, waren er toch enkele permanente vestigingen op Sembla gebouwd.

Ooit hebben er vermoedelijk andere species op Sembla gewoond. Er zijn onder water oude ruïnes gevonden die niet gemaakt zijn door de Vurk, en waarbij de Vurk ook geen herinneringen of verhalen hebben.

CultuurEdit

De Vurks waren nomadisch en de enige intelligente soort van de planeet. Hun primitieve karakter kwam door de filosofische tradities, waarin persoonlijke vrijheid één van de belangrijkste was. Vurk waren kalm van inborst maar konden zich verdedigen indien nodig.

Eén van de bekendste Vurk was de Jedi Coleman Trebor. In de Galactic Senate werd Sembla vertegenwoordigd door Senator Sweitt Concorkill die ook in de Delegation of 2000 zat.

BronnenEdit

Around Wikia's network

Random Wiki