Wikia

Yodapedia

Senate Building

11.074pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Senate Building
Senate Building.jpg
Locatie
Planeet:

Coruscant

Regio:

Legislative Borough
Senate District

Stad:

Galactic City
Imperial City

Geschiedenis
Gebouwd:

3.996 BBY

De Senate Building of Senate Dome, was het enorme gebouw op Coruscant waar de Galactic Senate en de Imperial Senate vergaderden.

Uitzicht & LiggingEdit

Senate Building night.jpg

Senate Building 's nachts

De Senate Building was een massief gebouw dat centraal stond in het Senate District op Coruscant. Het gebouw leek een beetje op een paddestoel met een brede voet waarop een gigantische soort koepel was gebouwd. Een enorm plein gaf uit op het gebouw dat werd omringd door standbeelden van de Core World Founders. De laan die naar de building liep werd de Avenue of the Core Founders genoemd.

De Senate Building werd omstreeks 3.996 BBY gebouwd om de vorige Senate Hall te vervangen. Het gebouw was ongeveer twee kilometer in diameter.

Wanneer met de Senate Building binnentrad door de Great Door belandde men in het Atrium of the Senate waar standbeelden stonden van alle bekendste politici en bestuurders uit de geschiedenis. De emblemen van de aangesloten planeten van de Galactic Republic waren ook afgebeeld.

Galactic Senate kamer.png

De vergaderzaal.

Meteen achter de Senate Rotunda bevond zich een kilometerlange rij van kantoren en vertrekken voor elke delegatie. De eerste vertrekken die tot aan de Grand Concourse liepen, waren meestal volledig afgestemd op het species dat er zijn zetel had. Zo konden de Quarren zich baden, waren de vertrekken van de Kel Dor voorzien van lucht van Dorin en kon de Wookiee delegatie vergaderen in een omgeving met dezelfde architectuur en sfeer van Kashyyyk. De Grand Concourse zorgde voor een scheiding maar daarna liepen de vertrekken van delegaties gewoon voort. In deze kamers bevonden zich meestal de kantoren van de delegaties waar medewerkers van de Senators werkten. Ook deze waren vaak voorzien van een persoonlijke tint, zoals baden voor Quarren en Neimoidian arbeiders die voortdurend moesten opboksen tegen elkaar.

De Galactic Senate vergaderde eeuwenlang in de Senate Building en zelfs nadat Palpatine zichzelf uitriep tot Emperor bleef het gebouw fungeren als vergaderstek voor de Imperial Senate. Na het opdoeken van de Imperial Senate bleef het gebouw bestaan, zij het in een sterk verloederde vorm.

Belangrijke OnderdelenEdit

Senate Offices.jpg

Kantoren van de Senators

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki