Wikia

Yodapedia

Senate Cam Droid

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Senate Cam Droid
Senate Hovercam.jpg
Product
Klasse:

Klasse 5

Functies
Taken:

Opnemen

Affiliatie:

Galactic Republic

Senate Cam Droids waren een specifieke soort Cam Droids die werden gebruikt om alle sessies in de Galactic Senate te filmen.

UitzichtEdit

De Senate Cam Droid die werd gebruikt in de laatste decennia van de Galactic Republic was een kleine Droid die op Repulsorlifts werkte. Ze waren geelgrijs van kleur en hadden twee grote antennes om mee uit te zenden en een groot bereik te verkrijgen. De Droid bezat verschillende lenzen waardoor het opnames kon maken waaronder een inzoomlens (‘telephoto lens’) en een lens die vooral in de breedte werkte. Hun opnames werden doorgestuurd naar het HoloNet maar ook naar de individuele Senate Pods en een centrale databank waar de beelden werden gearchiveerd om later eventueel te gebruiken.

De wetten van de Galactic Republic stipuleerden dat elke sessie in de Senate moest worden opgenomen. Dit was de dagelijkse taak van het legioen Senate Cam Droids. Elke Senator die verkoos om met de Senate Pod naar voor te treden werd gevolgd door een Senate Hovercam. Sommige Senators die betrokken waren in het te bespreken agendapunt werden ook in de gaten gehouden door deze Droids.

GeschiedenisEdit

De Senate Cam Droids waren stille getuigen van alle belangrijke gebeurtenissen die zich afspeelden in het universum.

Tijdens de Imperial Senate zorgden Senate Cam Droids ervoor dat pro-Imperial Senators veel meer in beeld werden gebracht dan Senators die het niet hadden begrepen op het bestuur van Palpatine. Sommige sessies verdwenen helemaal uit het archief en uit andere sessies bleken stukken te ontbreken.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki