Wikia

Yodapedia

Senate Commando

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Senate Commando
SenateCommando.jpg
Organisatie
Behoort tot:

Senate Guard

Affiliatie:

Galactic Republic

Species:

Mens

Details
Bewapening:

DC-15S Blaster Pistol
DC-15A Blaster Rifle

Stationering:

Coruscant

Conflicten:

Clone Wars

De Senate Commando was lid van een speciale eenheid die de veiligheid van de Galactic Senate op zich nam ten tijde van de Clone Wars.

Werking & FunctieEdit

De Senate Commandos waren een speciale eenheid die zowel missies uitvoerden voor de Galactic Senate als voor het Judicial Department. De Commando's waren meer aanvallend ingesteld dan de Senate Guards en fungeerden als een soort elite-politiegroep op Coruscant en soms op andere planeten. De allerbeste leden van de Senate Guard werden geselecteerd om deel uit te maken van de Commando's.

De Commando's moesten vaak verdachte personen voor de Galactic Senate opsporen en vasthouden. Soms fungeerden ze ook als lijfwachten voor Senators die naar gevaarlijke regio's reisden. Ook Supreme Chancellor Palpatine bewaakten ze regelmatig als lijfwacht alvorens de Royal Guards waren geïnstalleerd.

De leden van de Senate Guard droegen een pantser in de traditionele blauwe kleur, die aangaf dat ze in dienst waren van de Galactic Senate en de Supreme Chancellor. Ze droegen echter geen gewaden, om er voor te zorgen dat ze klaar waren voor actie en maximale bewegingsvrijheid hadden. Captain Argyus voerde het bevel over de Senate Commando's tijdens de Clone Wars.

De Senate Commando's waren één van de weinige niet-Clone units tijdens de Clone Wars en er heerste een soort rivaliteit tussen hen en elite Clone units, zoals de Clone Commandos.

Bekende Commando'sEdit

Achter de SchermenEdit

  • In de TCW-film zijn ze niet erg duidelijk te zien, ze staan echter aan de ingang van Palpatine's kantoor. In de TV-serie kregen de Commando's meer aandacht.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki