Wikia

Yodapedia

Serpent Masters

10.943pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Serpent Masters
Serpent Masters.jpg
Organisatie
Bevelhebber:

Supreme Serpent Master

Species:

Mens
Anderen

Details
Bewapening:

Energy Lance

Transport:

Flying Ophideraan Serpent

Stationering:

Ophideraan

Quote: "They prey off wrecks like this and enslave anyone unlucky enough to fall in their hands."
-- Tanith Shire

De Serpent Masters waren een organisatie van plunderaars en rovers die op de planeet Ophideraan heersten totdat Luke Skywalker een einde stelde aan hun heerschappij.

GeschiedenisEdit

De Serpent Masters begonnen hun terreur op Ophideraan toen hun Supreme Serpent Master Tyrann ontdekte hoe hij de Flying Ophideraan Serpent kon temmen. Dit signaal zond hij uit met zijn medaille rond zijn hals waardoor niemand het merkte dat de Serpent Masters de vliegende reptielen controleerden.

De Serpent Masters maakten hun basis in de bovenste regionen van de Great Well. Tyrann had verschillende tronen, waaronder één gemaakt uit de schedel van een enorm reptielachtig wezen. Sommige rovers droegen pantsers van Stormtroopers.

De Serpent Masters plunderden schepen die landden op Ophideraan en namen de passagiers gevangen als slaven in de Great Well waar ze moesten zorgen dat het water steeds in de put werd gepompt. Door de vliegende reptielen konden de Serpent Masters makkelijk grote afstanden overbruggen en hadden ze niets te vrezen van de slaven.

Tanith Shire was een ondernemende slavin die met Tyrann had afgesproken om Drone Barges op Ophideraan te laten crashen in ruil voor haar vrijheid. Maar aan boord van één van deze schepen bevonden zich naast Tanith ook Luke Skywalker en zijn Droids. Luke kon zich onmogelijk neerleggen met de leefsituatie van Tanith en haar familie en vrienden.

Luke ontdekte uiteindelijk dat R2-D2 een gelijksoortig ultrasoon signaal kon uitzenden dan de Serpent Masters en dat dit de oorzaak was dat zij de dieren deden gehoorzamen. Luke vernietigde Tyranns medaille wat meteen het einde betekende van hun heerschappij op Ophideraan.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki