Wikia

Yodapedia

Sha'a Gi

10.899pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Sha'a Gi
Sha'a Gi.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Lengte:

1,85 meter

Haarkleur:

Bruin

Oogkleur:

Zwart

Biografie
Thuiswereld:

Ord Biniir

Overleden:

22 BBY

Wapen:

Lightsaber (groen)

Affiliatie:

Jedi Order
Galactic Republic

Loopbaan als Jedi
Master:

Daakman Barrek

Quote: "This is the end. We're all doomed"
-- Sha’a Gi

Sha'a Gi was de Padawan van Daakman Barrek die deelnam aan de Battle of Hypori en sneuvelde in dat gevecht.

BiografieEdit

Sha’a Gi werd door Daakman Barrek opgemerkt op Ord Biniir om te worden opgeleid als Jedi op Coruscant. Gi’s specialiteit was echter niet de strijdkunsten maar wel computers. Hij hoopte dan ook om na de Jedi Trials te kunnen werken in de Jedi Archives.

Sha’a Gi had altijd problemen om zich de mentale discipline van de Jedi Order aan te leren. Gi was een vreemde vogel en bezat weinig zelfvertrouwen. Hij had heel weinig zelfbeheersing waardoor zijn angst vaak de overmacht nam wanneer hij zich in een benarde situatie bevond. Samen met Daakman Barrek overwon Gi zijn angst en konden ze informatie verzamelen over piratenbendes in de Outer Rim.

Tijdens één van deze operaties ontdekten ze een enorme Droid Factory op Hypori. Een Jedi team werd onmiddellijk naar Hypori gestuurd waar General Grievous echter met hen afrekende. Ook Daakman Barrek werd door Grievous gedood.

Hoewel Sha’a Gi werd omringd door ervaren Jedi Masters als Ki-Adi-Mundi en Shaak Ti kreeg hij zijn angst niet onder controle. Toen de Jedi zich schuilhielden in een wrak, kon Gi de spanning niet aan en stormde hij naar buiten.

Grievous verpletterde de Padawan met zijn gewicht en stalen klauwen.

Achter de SchermenEdit

  • Sha’a Gi is geïnspireerd door ‘Shaggy’ uit de Scooby-Doo tekenfilms.
  • John Di Maggio sprak de stem in van Sha’a Gi.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki