Wikia

Yodapedia

Shadow Squadron

11.070pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Shadow Squadron
Shadow Squadron.jpg
Organisatie
Behoort tot:

Republic Navy

Affiliatie:

Galactic Republic

Bevelhebber:

Anakin Skywalker
Matchstick

Species:

Mens (Clone)

Details
Transport:

BTL-B Y-Wing Starfighter

Conflicten:

Battle of the Kaliida Nebula

Broadside.jpg

Broadside

Quote: "There hasn’t been a mission Shadow Squadron couldn’t complete."
-- Matchstick

Shadow Squadron was een squadron Clone Pilots die tijdens de Clone Wars actief waren.

GeschiedenisEdit

Shadow Squadron stond bekend als een zeer bekwaam squad dat werd geleid door Matchstick. Andere piloten waren Broadside en Tag. In 22 BBY maakte Anakin Skywalker gebruik van Shadow Squadron om met de BTL-B Y-Wing Starfighters een aanval uit te voeren op de Malevolence, het nieuwe schip van Grievous. Met de bommen van de Y-Wings was een overwinning niet uitgesloten.

Shadow Squadron bestond voor deze missie uit 12 Y-Wings met telkens 2 piloten en een Astromech Droid. Tijdens deze missie kregen ze escorte van Plo Koon die vloog zijn Delta-7B Aethersprite-class Light Interceptor. De Clone Pilots droegen Phase-I Clone Pilot Armor en hadden grijze en bordeaux markeringen op hun helmen.

De tocht doorheen de verraderlijke Kaliida Nebula bleef zonder kleerscheuren, al raakte Matchsticks Y-Wing beschadigd na een botsing met een enorme Neebray Manta. Dit had tot gevolg dat Matchstick de grootste moeite had om het Ion Cannon salvo van de Malevolence te ontwijken. Hij kon niet tijdig genoeg optrekken en stortte neer. Ook Tag sneuvelde aangezien hij tegen Shadow Two botste. Toen de Malevolence het Ion Cannon afvuurde, werden Shadow Six, Shadow Seven en Shadow Ten geraakt en vervolgens vernietigd.

Nu er nog maar 7 Y-Wings overbleven, moest Anakin de missie herzien. In plaats van de Malevolence te vernietigen, werd het Ion Cannon als doelwit uitgekozen zodat het schip in elk geval niet het Kaliida Shoals Medcenter kon vernietigen. Shadow Squadron slaagde in deze missie, al was Anakin somber ingesteld omwille van de verschillende slachtoffers.

LedenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki