Wikia

Yodapedia

Shantipole Project

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

B-Wing.jpg

B-Wing Starfighter

Het Shantipole Project was de naam van het project waarin de B-Wing Starfighters werden ontwikkeld onder leiding van de Mon Calamari Quarrie.

Voor de Battle of Yavin had de Phoenix Rebel Cell nood aan een nieuw schip dat blokkades kon doorbreken. Zo kwamen de rebellen in contact met Quarrie op Shantipole, een excentrieke ingenieur die bouwde aan een prototype van de Blade Wing. Dankzij Hera Syndulla's vliegkunsten bleek de B-Wing een schot in de roos te zijn. Bail Organa vond een producent om de B-Wings te bouwen en Quarrie leidde het Project Shantipole om de schepen verder op punt te zetten.

Later zouden de Verpine in het Roche System de ontwerpen verder oppakken, en de scheepsbouwers van Slayn & Korpil gingen over tot productie van de schepen op een grotere schaal. De B-Wings werden onder andere ingezet bij de allesbeslissende Battle of Endor in 4 ABY.

Achter de SchermenEdit

In de oorspronkelijke achtergrond van de B-Wing was Gial Ackbar de bedenker en ontwerper van het schip, en de oprichter van het Shantipole Project. In de televisieserie van Rebels werd die rol echter overgebracht naar de Mon Calamari Quarrie.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki