Wikia

Yodapedia

Shawn Valdez

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk3 Share

Shawn Valdez
Shawn Valdez.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Biografie
Titel/Rang:

Captain

Functie:

Rebel Alliance Officer

Affiliatie:

Rebel Alliance

Quote: "Groups seven and ten will stay behind to fly the speeders"
-- Shawn Valdez

Shawn Valdez was een Rebel Alliance Captain die op de Echo Base gestationeerd was in 3 ABY tijdens de Battle of Hoth.

Na de Battle of Yavin besefte Rebel Alliance High Command dat er meer routine moest komen in evacuatieprocedures. Nabij Yavin was het goed afgelopen maar in sommige gevallen was een evacuatie nu eenmaal noodzakelijk. Verschillende Rebel Alliance SpecForces werden speciaal opgeleid in het leiden van zulke evacuatieprocedures.

Captain Shawn Valdez was één van deze officieren die zulke training had genoten toen hij werd toegewezen aan de Echo Base op Hoth met R5-M2, zijn Astromech Droid. Door Valdez’ capaciteiten kon maar liefst meer dan 86% van al het personeel en de overlevende SpecForces veilig van Hoth ontsnappen.

Net vooraleer de Battle of Hoth begon gaf de charismatische Valdez de opdracht dat groepen 7 en 10 achter zouden blijven om de speeders te besturen. Hij gaf ook mee dat van zodra elk Transportschip volgeladen was, de schepen meteen konden vertrekken.

In zijn vrije tijd was Valdez een poëtische muzikant.

Achter de schermenEdit

  • Joe Johnston van ILM speelde Valdez in een pick-up shot
  • De naam ‘Shawn Valdez’ is afkomstig van een jonge fan die terminaal ziek was en overleed.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki