Wikia

Yodapedia

Sheckil

11.078pages on
this wiki
Add New Page
Talk2 Share
Sheckil
Sheckil.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Lichtbruin

Oogkleur:

Bruin

Biografie
Thuiswereld:

Concord Dawn

Titel/Rang:

Imperial Army Lieutenant

Affiliatie:

Galactic Empire

Sheckil was een Imperial Army Lieutenant die ten tijde van de Galactic Civil War deel uitmaakte van Darth Vader's Death Squadron in 3 ABY.

Sheckil groeide op te Concord Dawn waar hij als Warrant Officer fungeerde. Tijdens zijn dienst in het Galactic Empire verwierf hij snel promotie omwille van zijn uitstekende rapporten. Sheckil was gespecialiseerd in het bewaken en escorten van gevaarlijke criminele figuren. Zijn broer was een befaamde huurling.

In 3 ABY was Sheckil één van de Officers die Darth Vader vergezelde naar Cloud City. Toen Leia Organa en Chewbacca naar Vaders schip moesten worden gebracht, werd Sheckil aangeduid om hen te escorteren. Sheckil merkte onderweg snel op dat Luke Skywalker naderde maar was nadien kansloos en verbaasd toen Lobot en de Wing Guard hem en de Stormtroopers overmeesterden.

Lando vroeg aan Lobot om de Imperials op te sluiten in de Security Tower. Wat er daarna met Sheckil gebeurde, was niet geweten.

Achter de schermenEdit

  • Sheckil werd gespeeld door Jeremy Bulloch.
  • Vandaar ook dat het CCG het knipoogje plaatste naar de befaamde 'mercenary'.
  • Dit was de tweede rol die Bulloch speelde in Star Wars.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki