Wikia

Yodapedia

Sic-Six

10.843pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Sic-Six
Sic Six.jpg
Biologie
Indeling:

Intelligent

Classificatie:

Arachnoids

Subspecies:

Ja

Lengte:

1,20 tot 2,10 meter

Herkomst
Thuisplaneet:

Sisk

Sicsix.jpg

Sic-Six

Quote: "There is nothing to fear but lack of control."
-- Anonieme Sic-Six

Sic-Six waren intelligente spinachtige wezens afkomstig van de planeet Sisk.

FysiologieEdit

Sic-Six werden tot 2,10 meter lang en waren meestal zwart van kleur. Hun lichaam bestond uit hun hoofd, een kopborststuk en een buikstuk. Deze drie delen werden beschermd door een hard pantser. Sic-Six hadden acht rode ogen en twee uitsteeksels aan hun mond. Aan het kopborststuk waren acht poten bevestigd terwijl het buikstuk zich achteraan bevond en werd bevestigd door stevige spieren. Helemaal achteraan bevonden zich vier kleine spinorganen.

Door de evolutie heen ontwikkelden de Sic-Six nieuwe eigenschappen. Slechts twee van hun acht ogen konden in het infrarood kijken, twee in het geel, twee in het groen tot violet en twee in het ultraviolet licht. De uitsteeksels aan hun mond fungeerden ook als reukorgaan. Sic-Six hadden een uitstekend gehoor omdat ze geluid konden waarnemen door heel hun lichaam.

Sic-Six konden twee hoektanden uitschuiven om prooien met gif in te spuiten. Dit gif was verdovend voor alle wezens op Sisk maar voor buitenstaanders was dit dodelijk.

CultuurEdit

De Sic-Six waren afkomstig van Sisk en hadden zich moeten aanpassen om te overleven. Extreem lawaai kon Sic-Six desoriënteren omdat hun gehoord zo extreem gevoelig was.

Sic-Six hielden van kunst, muziek en drama. Door de ramp met hun planeet waren Sic-Six bevreesd voor alle situaties die ze zelf niet konden controleren. Sic-Six waren ook zeer goede ingenieurs door hun geloof dat hun technologie de allerbeste was. Hoewel Sic-Six niet meer in hun webben op jacht gingen, konden ze nog steeds grote en taaie webben maken. Piloten probeerden Sic-Six waar mogelijk te vermijden, al was het maar voor hun webben.

Door het gif in hun tanden waren de Sic-Six vrij welstellend geworden sinds de weg naar het universum hadden ontdekt. Verschillende personen waren immers verslaafd aan gebeten te worden door een Sic-Six en daarbij dan het delirium te beleven van het ingespoten gif. De Sic-Six doseerde dan vanzelfsprekend zijn of haar dosis.

GeschiedenisEdit

Doordat Sisk afkoelde en een rode ster werd, veranderde de planeet Sisk van een tropische wereld in een koude en verlaten wereld. De Sic-Six pasten zich aan en werden intelligente jagers in plaats van geduldig in hun spinnenwebben te blijven wachten op prooien. De Sic-Six leerden om met technologie om te gaan die hun hielp in de jacht. De Sic-Six pasten zich goed aan het Empire aan.

In Jabba’s Palace was ook een Sic-Six aanwezig.

Achter de SchermenEdit

  • Bij Jabba’s Palace was een Sic-Six ‘aanwezig’ maar deze alien haalde de film niet. De foto in het CCG werd van een model genomen.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki