Wikia

Yodapedia

Silver Speeder

10.953pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Silver Speeder
Silver Speeder.jpg
Specificaties
Model:

Modified zZip Motor Concepts X-X Landspeeder

Klasse:

Landspeeder

Fabrikant:

zZip Motor Concepts

Kleur:

Grijs, groen

Affiliaties
Eigenaar:

Boba Fett

Silver Speeder cockpit.jpg

Cockpit van de Silver Speeder

De Silver Speeder was een herbouwde zZip Motor Concepts X-X Landspeeder die door Boba Fett rond 15 BBY werd gebruikt.

Uitzicht & GeschiedenisEdit

De Silver Speeder werd Fetts eigendom toen hij de vorige eigenares, een Iotran doelwit, achtervolgde tot op de planeet Rivvidu. De Silver Speeder zorgde ervoor dat Fett het niet onder de markt had om zijn doelwit gevangen te nemen en in plaats van de speeder te vernietigen of te verkopen, besloot Fett om er zelf gebruik van te maken.

Fett herspoot het merendeel van de speeder in grijs en groen waardoor de Silver Speeder zijn naam niet echt eer kon aandoen. Fett installeerde verschillende verborgen wapens in zijn landspeeder zoals cutting lasers, magnetische harpoenen en een kettingzaag.

Rond 15 BBY vereffende Boba Fett een oude schuld door Sise Fromm bij te staan in de Boonta Speeder Race op Boonta. Nadat hij ook al zijn droid had verloren, BL-17, moest Fett het in de Boonta Speeder Race opnemen tegen Thall Joben en de White Witch. Fett probeerde Thall te dwarsbomen en allerlei trucs boven te halen. Fett wist echter niet dat Tig Fromm een Thermal Detonator op de White Witch had bevestigd. In het laatste deel van de wedstrijd kwam deze echter los en belandde het wapen op de Silver Speeder. Fett doorzag het gevaar en ontsnapte tijdig uit zijn speeder die crashte en werd vernietigd.

Om het verlies van BL-17 en de Silver Speeder te compenseren nam Boba Fett de drie kopstukken van de Fromm Gang mee naar Jabba the Hutt.

SpecificatiesEdit

WapensEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki