Wikia

Bantha Skiff

Bantha-II Cargo Skiff

Een Skiff was een licht Repulsorlift voertuig dat vooral werd gebruikt in havens, fabrieken en werven.

SpecificatiesEdit

Skiffs verschenen in talloze modellen en maten. Ze hadden gemeen dat ze slechts een beperkte hoogte konden bereiken boven een oppervlak, zijnde water, zand, grond of ijs. Skiffs waren meestal open en boden geen bescherming aan de bestuurder of passagiers. Eén van de belangrijkste Skiff bouwers was Ubrikkian Industries.

De meeste Skiffs waren ontzettend makkelijk te besturen zodat vaak Droids deze taak op zich namen. Skiffs konden worden uitgerust met magnetische lifters of laadplanken om vracht over te nemen of uit te laden. Daarom fungeerden ze vaak in de buurt van pakhuizen, magazijnen, havens en hangars.

Skiffs konden ook worden gebruikt om passagiers te vervoeren, mits de nodige aanpassingen. Skiffs waren ongeschikt om als oorlogsvoertuigen te gebruiken. Daarvoor waren ze niet snel, niet stabiel en vooral niet sterk genoeg. Bepantserde Skiffs werden wel ingezet om troepen te vervoeren in de achterste linies en als escorte van grote Sail Barges.

Bekende Skiff modellenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki