Wikia

Skywalker Hovel
Skywalker hovel.jpg
Locatie
Planeet:

Tatooine

Regio:

Slave Quarter Row

Stad:

Mos Espa

Type:

Slavenwoning

Geschiedenis
Eigenaar:

Watto

Skywalker hovel cross.jpg

Cross-Section van de Skywalker hovel

Slave Quarter Row back.jpg

De achterkant van de Skywalker hovel

Quote: "Your son was kind enough to offer us shelter."
-- Qui-Gon Jinn

De Skywalker Hovel was een slavenwoning in Mos Espa gelegen in Slave Quarter Row waar Shmi Skywalker en Anakin Skywalker woonden in 32 BBY.

Ligging & OpmaakEdit

Hoewel de Skywalker Hovel zeker geen luxeverblijf was, bleek het een hele verademing voor Shmi Skywalker en de jonge Anakin in vergelijking met hun vorige verblijfplaats die ze moesten delen met zes andere slaven van Gardulla the Hutt. Watto liet Shmi en Anakin toe om een kleine woning te betreden in Slave Quarter Row. Deze woning bestond oorspronkelijk uit drie kleine huisjes die tot één groter geheel werden herbouwd. Wanneer Watto zich boos maakte tegen Shmi en Anakin dreigde hij ermee om meer slaven te kopen die hij in hun huis zou huisvesten. Dit was echter dreigende taal want Watto was financieel niet sterk genoeg om zich meer slaven te veroorloven.

Het huis was compact en werd net zoals alle huizen omsingeld door andere woningen gemaakt uit Sandstone. Deze dikke muren beschermden tegen de koude, tegen de hitte en tegen de Sandstorms. In de muren waren nog stenen gebouwd die afkomstig waren uit de Ebe Crater Valley.

Voor twee slaven was dit eigenlijk een vrij grote woning, zeker omdat ze het huis met niemand anders moesten delen. Shmi stond in voor de onderhoud en Anakin hielp wanneer nodig. Hoewel de woning relatief ruim was, speelde Anakin uiteraard vaak buiten en was hij niet zo vaak in het huis terug te vinden. Rondom het huis lagen verschillende kleine pleintjes en ruimten waar Anakin in het geheim werkte aan zijn Podracer. Aan de achterkant was een smalle strook gelegen met een muurtje waardoor de achterkant van de aangrenzende huizen met elkaar werden verbonden.

Centraal in het huis stond de Bio-Conventer Power Generator die ook 4 aangrenzende woningen voorzag van energie. Tussen Anakin en Shmi’s slaapkamer was een trap die naar het bovenverdiep leidde. Daar bevond zich onder andere de badkamer. Het huis stond ook vol met allerlei dozen en vreemde voorwerpen die door Shmi en Anakin werden gebruikt als meubilair. Zo werd een oude Juke-Box uit de eerste Cantina in Mos Espa gebruikt als opbergkast.

Vermoedelijk bleef Shmi samen met C-3PO wonen in dit huis totdat Cliegg Lars haar vrijheid kocht van Watto in 27 BBY.

KamersEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki