Wikia

Smurdap
Smurdap
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Biografie
Titel/Rang:

Chief

Functie:

Leider van Fornax Security

Vervoer:

Mu-class Model 2 Shuttle

Affiliatie:

Fornax Station
Galactic Empire

Quote: "I am Chief Smurdap of Fornax Security. And you’re suspected of smuggling."
-- Smurdap

Smurdap was net voor de Battle of Yavin de baas van Fornax Security nadat hij werkzaam was geweest voor Imperial Customs.

BiografieEdit

Smurdap was een man met hoge eisen. Toen hij op Fornax Station als baas van de Fornax Security begon te werken, bracht hij zijn filosofie mee van Imperial Customs waar hij werkzaam was geweest. Smurdap was meer dan ooit op zijn hoede voor smokkelaars aan boord van het ruimtestation en gebruikte een Mu-class Shuttle als schip. Smurdap liet alle Droids op Fornax Station uitrusten met apparatuur om elk verdacht spoor van smokkelarij op te sporen. Hijzelf werd geassisteerd door grote Security Droids.

Toen Han Solo en Chewbacca een lading Lashaa Silk voor Jabba kwamen oppikken op Fornax Station werden ze een doelwit van Smurdap omdat Han terloops aan een Shoeshine Droid had gevraagd naar de aanwezigheid van het Empire. Smurdap kwam Han en Chewie onderbreken bij Jabba’s kluis maar het enige wat hij vond was een lading kappersgerief aangezien Han zich voordeed als een rondreizende kapper.

Toch gaf Smurdap nog niet op en daarvoor ontvreemde hij zelfs de dure Tyrian Shimmersilk jurk van Abominelle. Hij liet de Millennium Falcon niet vertrekken en tijdens een inspectie haalde hij plots de jurk boven die hijzelf in het schip had gesmokkeld. Zo kregen Han en Chewie de schuld voor de diefstal. Dit liet Solo niet gebeuren en schoot zich uit Fornax Station met Smurdap in de achtervolging.

Toen bleek dat de Falcon veel sterker was dan gedacht, riep hij de hulp in van Drone Fighters. Deze werden echter één voor één vernietigd in de Five Fire Rings of Fornax waardoor Han was gevlogen. Smurdap kon niet op tegen de vuurkracht van de Falcon en Han liet hem zijn snode plannen opbiechten. Smurdap wist niet dat Fornax Station deze communicatie kon horen. Toen zij van Smurdaps plannen op de hoogte waren, werd hij op staande voet ontslagen.

BronEdit