Wikia

Snoke
Snoke.jpg
Uiterlijke kenmerken
Geslacht:

Man

Biografie
Titel/Rang:

Supreme Leader

Affiliatie:

First Order
Knights of Ren

Quote: "If Skywalker returns, the new Jedi will rise."
-- Supreme Leader Snoke

Snoke was een mysterieuze Force gebruiker die in 34 ABY de Supreme Leader van de First Order was. Snoke verleidde onder andere Ben Solo naar de Dark Side of the Force.

BiografieEdit

Het is onbekend wie Snoke precies was of waar hij vandaan kwam. In elk geval kende Snoke talloze geheimen uit de geschiedenis van het universum en hield hij het universum al in de gaten toen de Clone Wars eindigden. Snoke wist bijvoorbeeld ook wat er precies met Darth Vader was gebeurd aan boord van de Death Star II en dat hij op het einde van zijn leven weer Anakin Skywalker was geworden.

Snoke slaagde er op een bepaald moment in zich op te werpen als de leider van de First Order en om Ben Solo te verleiden naar de Dark Side en van hem Kylo Ren te maken, de meester van de Knights of Ren. Onder leiding van Kylo werd Luke Skywalker's Jedi Academy vernietigd en verdween Skywalker naar een onbekende locatie. Toch bleef Snoke de terugkeer van Luke vrezen.

Snoke opereerde vanuit een geheime basis die hij vaak verplaatste. Hij communiceerde vaak via een enorm hologram met de Starkiller Base, Hux en Kylo Ren. Weergegeven door dit hologram, vertoonde Snoke zich met een verminkt gezicht.

Snoke waarschuwde Kylo Ren dat hij nooit zwaarder op de proef gesteld zou worden toen bleek dat BB-8, die de kaart naar Luke Skywalker bevatte, in handen was gevallen van Kylo's vader Han Solo. Nadat de Starkiller Base op instorten stond en Kylo was verslagen door Rey vertelde Snoke aan generaal Hux dat hij en Kylo zich bij hem moesten voegen en dat hij Kylo's training zou voltooien.

Achter de SchermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki