Wikia

Yodapedia

Snoova

10.826pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Snoova
Snoova.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Wookiee

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Bruin met Zwart

Biografie
Thuiswereld:

Kashyyyk

Functie:

Bounty Hunter

Wapen:

Vibro-Ax
Blaster Rifle

Affiliatie:

Black Sun
Aurodium Sword

Snoova was een Wookiee Bounty Hunter die verbannen was door zijn eigen volk van Kashyyyk.

BiografieEdit

Snoova werd als Madclaw verbannen op Kashyyyk nadat hij zijn klauwen had gebruikt in een gevecht met een andere Wookiee. Geruchten gingen de ronde dat hij een liefdesrivaal in de rug met zijn klauwen had neergestoken.

Om aan slavernij en de Death Mark te ontsnappen (die door de Wookiees was uitgevaardigd), stapte Snoova de Fringe wereld in waar hij een Bounty Hunter was en zijn klauwen bleef gebruiken. Daarom probeerde Snoova andere Wookiees te gebruiken omdat ze hem wantrouwden en zijn oneer kenden.

Snoova was makkelijk herkenbaar omdat hij het haar op zijn hoofd bovenaan afscheerde waardoor het bovenaan plat op zijn hoofd stond. Hij droeg bovendien een Cybernetic Eyepatch waardoor hij een geavanceerd zicht had in zijn rechteroog. Snoova had zijn oog verloren in een achtervolging op een premie. Meestal werkte hij alleen maar in zeldzame gevallen kon hij samenwerken met Boushh en met andere huurlingen of Bounty Hunters uit het Aurodium Sword.

Men vermoedde dat Snoova een lid was van een organisatie die het Aurodium Sword werd genoemd. Ook Black Sun maakte regelmatig gebruik van Snoova’s diensten. Snoova aanvaardde eveneens premies van het Empire en stond gekend als een wrede en bloeddorstige Bounty Hunter. Het Empire tolereerde Snoova omdat hij vaak vuile werkjes voor hen opknapte. Belangrijke leiders in de Rebel Alliance vreesden dat Snoova achter hen zou aankomen.

In 3 ABY vermomde Chewbacca zich als Snoova om Black Sun te infiltreren op Coruscant. Tijdens deze infiltratie werd Snoova tijdelijk gevangen genomen door een Twi'lek om te voorkomen dat zijn verschijning de infiltratie van Chewbacca niet kon dwarsbomen. Het gevolg van Chewie’s beurt bij de kapper was nog steeds te merken tijdens de Battle of Endor.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki