Wikia

Sola Naberrie
Sola Naberrie
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens - Naboo

Geslacht:

Vrouw

Lengte:

1,68 meter

Haarkleur:

Bruin

Oogkleur:

Groen

Biografie
Geboren:

48 BBY

Thuiswereld:

Naboo

Affiliatie:

Naboo

Relaties
Vader:

Ruwee Naberrie

Moeder:

Jobal Naberrie

Partner:

Darred Janren

Kinderen:

Pooja
Ryoo

Sola

Sola Naberrie

Quote: "Do you know, Anakin, you're the first boyfriend my sister's ever brought home?"
-- Sola Naberrie

Sola Naberrie was de oudere zuster van Padmé Amidala.

BiografieEdit

Sola werd in 48 BBY geboren als eerste dochter van Ruwee en Jobal Naberrie. Sola groeide op in een rustieke omgeving maar toen haar jongere zus Padmé op een politieke geschiktheidtest zeer hoog scoorde, besloten de Naberries te verhuizen naar Theed. Terwijl Padmé haar politiek engagement bleef stijgen, zorgde Sola ervoor dat haar persoonlijk geluk niet in het gedrang kwam, al bleef ze haar burgerlijke plichten op Naboo vervullen.

Sola ging naar de universiteit en trouwde met een student architectuur genaamd Darred Janren. Het koppel bleef echter Sola’s familienaam gebruiken omwille van de hoog aangeschreven waarde van de naam. Sola was nooit jaloers op haar getalenteerde jonge zuster en was tevreden met haar eigen leven. Terwijl Padmé meer op haar vader leek, had Sola de uiterlijke kenmerken van haar moeder.

In 28 BBY gaf Sola het leven aan haar eerste dochter Ryoo, genaamd naar de moeder van Darred Janren en naar de gelijknamige bloem. Pooja werd in 26 BBY geboren. Sola’s gezin leefde in hetzelfde district als Ruwee en Jobal en zodoende konden de kleinkinderen vaak op bezoek komen.

Sola bleef zich het drukke leven van haar zuster aantrekken. Tijdens de Separatist Crisis was Padmé 24 jaar en nog steeds een ambtenaar van Naboo. Het was zeer zelden dat een Naboo zo lang in dienst bleef als ambtenaar. Sola spoorde Padmé aan om wat meer aan zichzelf te denken, aan haar persoonlijke toekomst.

In 22 BBY bracht Padmé Anakin Skywalker naar haar ouderlijk huis waar ook Sola en haar kinderen te gast waren. Sola zag meteen dat er meer gaande was dan enkel vriendschap. Ze plaagde Padmé met haar gevoelens voor Anakin, al realiseerde ze niet welke gevolgen dit uiteindelijk zou teweegbrengen.

In 19 BBY was Sola aanwezig op de begrafenis van haar zuster in Theed. Wat er daarna met haar gebeurde, was niet geweten.

Achter de SchermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki