Wikia

Yodapedia

Sollag Den

11.129pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Sollag Den
Sollag.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Tammuz-an

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Oranje

Oogkleur:

Bruin

Biografie
Thuiswereld:

Tammuz-an

Affiliatie:

Mon Julpa

Sollag disguise.jpg

Sollag in vermomming in Doodnik's Café

Quote: "I must find him before IG-88, the Bounty Hunter, does"
-- Sollag

Sollag Den was een Tammuz-an en trouwe dienaar van Mon Julpa.

BiografieEdit

Toen de kwaadaardige Ko Zatec-Cha Mon Julpa van Tammuz-an uit de weg had geruimd door zijn geheugen kwijt te raken, had hij niet gerekend op de trouw en moed van Sollag Den, één van de trouwe bondgenoten van Mon Julpa. Sollag had immers de Royal Scepter of Tammuz-an weten te bemachtigen en begon zijn speurtocht naar Mon Julpa.

Deze tocht leidde hem naar Tyne’s Horky waar hij in 15 BBY in Doodnik's Café een locale Bounty Hunter genaamd Kleb Zellock 40.000 Keschels aanbood om Julpa te vinden. Sollag was gehaast want had gehoord dat ook IG-88 achter Julpa aanzat. Later verhoogde Zellock deze prijs toen hij vernam dat Julpa gezocht werd. Sollag werd boos maar werd makkelijk bedwongen door Yorpo Mog.

Sollag werd naar Kleb Zellocks mijnen gebracht waar hij plotseling werd herenigd met Julpa, in de gedaante van Kez-Iban. Sollag schonk hem de Royal Scepter of Tammuz-an en Kez-Iban herinnerde zich opnieuw alle gebeurtenissen. Sollag kon samen met Julpa en zijn nieuwe vrienden Kleb Zellock uitleveren aan de ordediensten en de terugkeer naar Tammuz-an regelen.

Jessica Meade voerde de groep naar Tammuz-an waar Julpa in een tweestrijd werd verwikkeld met Zatec-Cha om de rechtmatige eigendom op de troon. Ook Sollag raakte in die race betrokken maar uiteindelijk behaalde Julpa de zege en mocht zich Crown Prince of Tammuz-an noemen.

Sollag bleef trouw aan de zijde van Julpa, ook toen de diplomatieke betrekkingen met Lord Toda dreigden te mislukken. In het hof van Julpa droeg Sollag officiële gewaden.

Achter de SchermenEdit

  • Zijn naam wordt soms als Zolag geschreven.
  • John Stocker sprak de stem in van Sollag.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki