Wikia

Yodapedia

Soulless One

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Soulless One
Soulless One.jpg
Specificaties
Model:

Belbullab-22

Klasse:

Starfighter

Fabrikant:

Feethan Ottraw Scalable Assemblies

Kleur:

Grijs

Hyperdrive:

Klasse 2.0

Affiliaties
Eigenaar:

General Grievous
Obi-Wan Kenobi

Affiliatie:

CIS

Soulless One leaving.jpg

Kenobi vlucht met de Soulless One

De Soulless One was de persoonlijke starfighter van General Grievous tijdens de Clone Wars.

OntwikkelingEdit

De Soulless One was een aangepaste Belbullab-22 Starfighter, ontwikkeld door de Feethan Ottraw Scalable Assemblies van de Techno Union. De Soulless One haalde de snelheid van een Mankvim-814 Light Interceptor en bezat een krachtige Hyperdrive en twee Ion Engines. De starfighter was met andere woorden bijzonder krachtig voor zijn beperkte grootte. De Soulless One bezat een veel snellere Hyperdrive dan de gewone Belbullab modellen en had een uitstekende HoloNet Tranceiver.

De Soulless One werd bewapend met twee sets van Triple Laser Cannons waardoor het ongeveer even sterk bewapend was als de V-Wing Starfighter.

Het schip was voorzien van een life support system omdat de starfighter normaal gezien werden bemand door volledig organische piloten. Grievous voegde een laag Impervium toe aan de romp van de Soulless One zodat het schip nog sterker bepantserd zou zijn, ondanks zijn Deflector Shields. Grievous gebruikte het schip als hij snel moest reizen, zonder escorte van de CIS.

GeschiedenisEdit

Op Geonosis vluchtte Grievous onopgemerkt met zijn starfighter van het slagveld waarin hij zich gedeisd had gehouden in de catacomben. Later in de Clone Wars gebruikte hij een persoonlijke landingsplaats op Pau City te Utapau om zijn starfighter te parkeren en om zo snel de planeet te kunnen ontvluchten.

In het duel tegen Obi-Wan Kenobi vluchtte Grievous naar de Soulless One maar bij zijn starfighter doodde Kenobi de cyborg General. Na Order 66 zette Kenobi zelf koers richting de starfighter. Kenobi gebruikte hem om Utapau te ontvluchten en om de 9-13 Jedi Distress Code uit te zenden. Bail Organa kon Kenobi redden en de Soulless One werd gestockeerd in het ruim van de Tantive IV.

Na de dood van Padmé Amidala, vloog Kenobi met de baby Luke met de Soulless One naar Nar Shaddaa waar hij de starfighter verkocht en naar Tatooine vertrok.

Later werd de Soulless One herontdekt en in een pakhuis van het Galactic Empire te Utapau bewaard, net als het levenloze armor van General Grievous zodat ze beiden later konden worden gebruikt in het Imperial N-K Project.

Achter de schermenEdit

  • Ryan Church ontwikkelde het ontwerp voor de Soulless One.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki