Wikia

Yodapedia

Source

10.843pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Source of Inside Universe (IU) is de verzamelnaam voor alle informatie die te maken heeft met elementen die te zien zijn in de Star Wars films en of spin-offs. Source zijn feiten, in tegenstelling tot EU dat narratief is opgevat. Source zal dus zelden of nooit een invloed hebben op de chronologie die door George Lucas werd bedacht. Sourceboeken zijn dus boeken die informatie bevatten over elementen uit de films en of spin-offs.

Source informatie kan erg diepgaand zijn, maar blijft source zolang het de link met de films en of spin-offs blijft behouden. Daarom is Source ook feiten die te maken hebben met de staat van het universum.

In sommige gevallen kan Source worden gebracht in EU-vorm en soms kan EU (bijvoorbeeld een comic of een leesboek) ook Source zijn.

Graduaties van Source

Terminologie als Scorekeeper en Jagganath Points zijn dus nog steeds Source omdat ze te maken hebben met een element uit de films Trandoshan.

Voorbeelden van Source in EU vorm

Voorbeelden van EU die Source is

  • De achtergrond van heel veel prequel personages die in comics uit de doeken worden gedaan.

Around Wikia's network

Random Wiki