Wikia

Yodapedia

Space Ministry

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Space Ministry
Hyperspace.jpg
Organisatie
Type:

Bureaucratie

Producten:

Spacer's Information Manual
Navigatie-data

Geschiedenis
Affiliatie:

Galactic Republic
Galactic Empire

Het Space Ministry (Imperial Space Ministry) was een overkoepelende bureacratische instelling die invloed uitoefende over heel het universum. Tijdens het Galactic Empire werd het Imperial Space Ministry genoemd.

TakenEdit

Het Space Ministry was verantwoordelijk voor alle updates aangaande reizen door de ruimtes. Zo gaven zij de laatste ontwikkelingen door in verband met Hyperspace routes maar stelden zij ook de wetten en regulaties op die er heersten op deze routes.

Het Ministry gaf de Spacer's Information Manual uit, een 5947 pagina tellende handleiding met de laatste nieuwe wetten en regulatie. Deze kon door geregistreerde piloten worden aangeschaft voor 25 Credits. Het Ministry gaf ook updates door aan alle spaceports in het universum.

Tijdens de Clone Wars konden de updates ook van het HoloNet of in een spaceport worden binnengehaald. Dit kostte zo'n 150 Credits en moest worden gedaan door een Captain met een geldige licentie. Nieuwe data voor de Outer Rim was minder dan een maand oud, data voor andere regio's minder dan een week en data voor Hyperspace routes in dezelfde sector minder dan een dag. Moeilijk te navigeren regio's als Wild Space en Deep Core werden niet aangepast, net als planeten die geen officieel geregistreerde spaceport hadden.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki