Wikia

Yodapedia

Spaceport Speeders

11.129pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Spaceport Speeders
Spaceport Speeders.jpg
Locatie
Planeet:

Tatooine

Stad:

Mos Eisley

Type:

Winkel

Geschiedenis
Eigenaar:

Unut Poll

Spaceport Speeders was een winkel en een locatie tijdens de Galactic Civil War in Mos Eisley op Tatooine.

Ligging & WinkelEdit

Spaceport Speeders lag aan de rand van Outer Curved Street en dichtbij Docking Bay 94. De zaak leek eigenlijk niet veel soeps, maar bood wel een verzameling verschillende Repulsorlifts. Soms kon je er zelfs één of ander vreemd model vinden. Spaceport Speeders verkocht ook een assortiment aan gereedschap, en verhuurde ook zijn Speeders.

Unut Poll was de Arcona eigenaar en uitbater van Spaceport Speeder. Hij had een kleine woning onder de zaak. Poll had twee werknemers in dienst: Geordi Hans, en Wioslea zijn verkoopster die talloze talen sprak.

Spaceport Speeders had een contract afgesloten met vijf Docking Bays in Mos Eisley voor het laden van vracht en gereedschap. In ruil daarvoor werden alle vragen in verband met herstellingen doorgespeeld aan Poll door de eigenaars van deze Docking Bays.

In 0 BBY verkocht Luke Skywalker zijn X-34 Landspeeder voor ongeveer 2.000 Credits aan Wioslea bij Spaceport Speeders. Luke was ontgoocheld door de lage prijs, al wist hij dat die te wijten was aan de populariteit van de XP-38 Landspeeder.

PersoneelEdit

Speeders te koop in 0 BBYEdit

Achter de SchermenEdit

  • De ligging van Spaceport Speeders werd in ‘Inside the Worlds’ volledig van plaats veranderd.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki