Wikia

Yodapedia

Spelunker Droid

10.843pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Spelunker Droid
Chameleon Droid.jpg
Product
Model:

Modified Spelunker Probe Droid

Klasse:

Klasse 4

Fabrikant:

Arakyd Industries
Techno Union

Prijs:

15.750 Credits

Specificaties
Hoogte:

2,00 meter

Uitrusting:

Laser cannons (2)
Mijnen

Functies
Taken:

Verkenning
Sabotage

Affiliatie:

Confederacy of Independent Systems

Spelunker probe droid.JPG

Chameleon Droid

Quote: "To my eyes, hidden you are not."
-- Yoda

De Spelunker Droid of Chameleon Droid werd door de Commerce Guild en de Techno Union ingezet op verkenningsmissies naar nieuwe mijnen.

UitzichtEdit

De Spelunker Droid was in principe een aangepaste Arakyd Spelunker Droid. De Droids hadden vier spinachtige poten, een cilindervormig lichaam en een hoofd met Hologram projectors. Vooraan waren ze uitgerust met drie Laser Cannons. Ingenieurs van de Techno Union vervingen de sensorapparatuur door laserwapens en monteerden een stealth device waarmee de Droids onopgemerkt op vijandig terrein sabotage konden uitvoeren. Bovendien werd de Droid omgedoopt tot Chameleon droid. Hij verkreeg deze naam omwille van zijn eigenschap zich te kunnen doen ‘versmelten’ met zijn omgeving dankzij een systeem van Hologrammen. De Droid maakte een scan van 360° van de omgeving en daardoor kon het de omgeving die zich achter hem bevond, projecteren aan de observeerder. Chameleon Droids bleven daardoor altijd zichtbaar op Scanners.

De Droids beschikten ook over een Repulsorlift, die gebruiken ze om hun gewicht te doen afnemen om zich zo ook op verticale ondergrond te kunnen bewegen en om ondersteboven te hangen aan plafonds of om op muren te lopen.

MissiesEdit

Toen de Commerce Guild zich aansloot bij de CIS, besloot Shu Mai de hele lading Arakyd Spelunker Droids aan te passen aan een oorlogscontext. Deze Droids waren door de Commerce Guild in de jaren voor de Clone Wars aangekocht als Explorer Droids om potentiële ertsen en stoffen in mijnen te vinden. De Spelunker Droids werden naar de Techno Union gestuurd om enkele aanpassingen te laten doorvoeren en zo kwamen ze terug met een speciaal systeem waarmee ze zich konden verbergen. De Spelunker Droids werden naar afgelegen planeten gezonden en speurden met lasersensors naar potentiële ontginningsgronden. Daarna legden ze mijnen en creëerden zo spelonken en grotten als voorbereiding op de aankomst van een groter mijnteam. Shu Mai besefte al snel hun waarde als spion, mijnenlegger en sabotage Droid.

Een strategie van de Spelunker Droid was om een reeks mijnen op één plaats te zetten en dan met Blastervuur proberen de vijanden naar de plaats te stuwen die vol met mijnen lag.

GeschiedenisEdit

Het meest gekende wapenfeit van de Chameleon droids was hun aanslag op de crystal caves op Ilum ten tijde van de Clone Wars. Door hun stealthapparatuur konden ze opgemerkt tot vlakbij Luminara Unduli en Barriss Offee komen, die zich op dat moment in het heiligdom bevonden. Hun operatie leek een succes te worden, maar daar besloot Master Yoda anders over: hij bevrijdde de twee Jedi uit hun uitzichtloze positie en vernietigde alle Chameleon droids.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki