Wikia

Spero
Spero.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Ho'Din

Geslacht:

Man

Lengte:

3,00 meter

Haarkleur:

Roze

Oogkleur:

Blauw

Biografie
Thuiswereld:

Moltok

Titel/Rang:

Master Gardener

Affiliatie:

Rebel Alliance

Quote: "You shall have my eternal gratitude, Princess."
-- Spero

Spero was een Ho'Din Master Gardener die als Rebel Alliance agent op Coruscant leefde tijdens de New Order.

BiografieEdit

Spero was een oude Ho'Din die een beetje voorovergebogen liep. In zijn jonge jaren was hij een avonturier die Moltok verliet om exotische planten te ontdekken. Na zijn talloze reizen begon hij te experimenteren en creëerde hij een fungus die giftige stoffen kon omzetten in zuurstof. In plaats van zijn uitvinding uit te buiten zorgde Spero er voornamelijk voor dat de fungus overal werd gebruikt waar nodig.

Zijn expertise van geneeskundige kruiden zorgde ervoor dat hij de titel Master Gardener kreeg en de job werd aangeboden om te werken in de Alderaan Consular Gardens op Coruscant. Niet alleen op Coruscant maar ook in alle Core Worlds moest Spero de uitgebreide tuinen van het House Organa in orde houden.

Op een dag probeerde hij een datacard terug te brengen naar de baas van het huispersoneel toen Spero werd gearresteerd door Imperial Intelligence. Dankzij zijn kennis van de Ancathian Funge-Flowers kon Spero de bloemen hun pollen laten lossen rond de Imperial waardoor hij kon ontsnappen.

Spero wist geen andere oplossing dan bij Senator Leia Organa ter hulp gaan. Leia liet Spero onderduiken aan de zijde van Hindred, een contactpersoon gespecialiseerd in het verbergen van personen. Spero was Leia hiervoor eeuwig dankbaar. Spero dook terug op als de uitbater van een plantenwinkel in de Southern Underground. Deze winkel was misschien wat vreemd gelegen tussen alle rommelige winkels en vieze hotels maar Spero was gelukkig om er te leven en aan zijn klanten wat planten te verkopen die wat frisse lucht konden brengen in hun kamer of woning. Heel zelden kwam Spero nog eens in contact met een oude vriend die hij hielp of onderdak bood. Als winkelaar was Spero ook een uitstekende informant geworden die talloze contacten opbouwde tijdens zijn nieuw leven, zowel Imperials als Rebels.

In 3 ABY kon Spero eindelijk Leia Organa een dienst bewijzen door haar de ingang van Xizor’s Palace te tonen. Later vonden Lando Calrissian, Luke Skywalker en Dash Rendar een vastgebonden Spero in zijn winkel nadat hij was overvallen door Black Sun agenten. Spero bleef in zijn winkel terwijl zijn bevrijders Xizor een bezoekje gingen brengen.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki