Wikia

Spice Mines of Kessel
Energy Spider
Locatie
Planeet:

Kessel

Type:

Mijnen

Klimaat:

Koud

Inwoners:

Slaven
Energy Spiders

Spice Miners

Slaven

Quote: "We’ll be send to the Spice Mines of Kessel or who knows what!"
-- C-3PO

De Spice Mines of Kessel waren een berucht slavenkamp tijdens het Empire waar gevangenen moesten werken in levensgevaarlijke omstandigheden op de planeet Kessel.

Specificaties & GeschiedenisEdit

Vanaf het moment dat er Glitterstim werd ontdekt op Kessel, werden de Spice Mines in werking gesteld. De Spice soort verscheen ongeveer rond 1.000 BBY op Kessel. Vermoedelijk hielden smokkelaars en criminelen verborgen wat er zich jarenlang op de planeet heeft afgespeeld.

Tijdens de Republic waren de Spice Mines een vrij bescheiden onderneming die officieel werd gerund door medische teams die Glitterstim verzamelden om medische doeleinden. De ware eigenaar van Kessel was de Republic al verwisselde het dagelijkse bestuur van de planeet regelmatig. Nadat meer en meer Glitterstim werd gebruikt als drug, begon de Galactic Senate minder en minder aandacht aan Kessel te schenken.

Tijdens het Galactic Empire werden de Spice Mines onmiddellijk onder controle gezet van het Empire en werd de productie opgevoerd. Dit werd gerealiseerd door van Kessel een gevangenisplaneet te maken waar de slaven moesten werken in de Spice Mines. De meeste slaven waren Mensen maar ook andere species waren gedoemd om hier mogelijk de rest van hun leven te slijten. Ook de Fringe graaide een deel van de winst mee doordat talloze officials op Kessel werkten voor criminele organisaties zoals de Hutt Kajidics.

De koude en onstabiele Spice Mines waren zo gevaarlijk omdat het Glitterstim op Kessel werd geproduceerd door de gevaarlijke Energy Spiders die hun web uit het Spice maakten. Dit Glitterstim verloor erg snel zijn ‘kracht’ wanneer het werd blootgesteld aan licht dus daarom moest er bijna in volledige duisternis worden gewerkt. De slaven moesten in onmenselijke omstandigheden werken zodat het een mirakel was dat sommigen deze straf overleefden.

Bane Malar was een Bounty Hunter die werkzaam was op de Spice Mines en ontsnapte gevangenen moest terugbrengen.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki