Wikia

Spotted Jugadoo
Spotted Juggadoo 1.jpg
Biologie
Indeling:

Nonintelligent

Classificatie:

Zoogdieren

Ademhaling:

Zuurstof

Herkomst
Thuisplaneet:

Dandelo

Spotted Juggadoo.jpg

Spotted Juggadoo met C-3PO

Quote: "Man the nets! We have been after a Spotted Juggadoo for years."
-- Captain Stroon

Een Spotted Jugadoo - ook wel bekend als Juggadoo of Jugaloo - was een groot zoogdierachtig dier op Dandelo met een slurf en een zachtaardige inborst.

FysiologieEdit

Een Spotted Juggadoo was een groot dier met vier poten en een enorm lichaam en een hoge rug. Het had een lange staart en een vriendelijk ogende kop met een slurf flaporen. Op de rug had dit dier verschillende vlekken waardoor het zijn naam kreeg.

Het was mogelijk dat er ook andere soorten Juggadoo bestonden die niet gevlekt waren.

GeschiedenisEdit

Spotted Juggadoo waren vermoedelijk zeldzame wezens die elkaars gezelschap waardeerden. Het waren geen super intelligente dieren.

In 15 BBY probeerde C-3PO op Dandelo de Starhunter's Intergalactic Menagerie te lokken door de roep van een Spotted Juggadoo na te bootsen. Dit lukte want de Starhunters grepen direct naar hun wapens om het dier te vangen. Maar de roep zorgde ervoor dat een echte Spotted Juggadoo C-3PO beschouwde als een soortgenoot en hem knuffelde met de slurf. In de stormloop van het dier sleurde het de Starhunters in hun eigen netten mee naar hun kampplaats.

Nadat de Starhunters waren gevangengezet, kreeg de Spotted Juggadoo C-3PO opnieuw in de gaten en knuffelde hem opnieuw tot afgrijzen van de 3PO Protocol Droid.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki