Wikia

Yodapedia

Stalgasin Hive

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Stalgasin Hive
Geonosis1.jpg
Politiek
Staatsvorm:

Geonosian kolonie

Staatshoofd:

Archduke

Regeringsleider:

Archduke

Opperbevelhebber:

Archduke

Maatschappelijk
Hoofdstad:

Stalgasin Spire-Hive

Officiële taal:

Geonosian

De Stalgasin Hive was de leidinggevende Geonosian hive op Geonosis ten tijde van de Clone Wars.

GeschiedenisEdit

Het was Poggle the Lesser, een simpele soldaat die zichzelf opwerkte in de gladiatorenspelen, die verschillende Geonosian hives veroverde en samenbracht onder leiding van de Stalgasin hive in opdracht van Darth Sidious. Onder Poggle the Lesser werd de technologische capaciteiten van de Geonosians ten volle gebruikt en aangewend om de fabrieken van de Techno Union op volle kracht te laten draaien om een massief Droid Army voor de CIS klaar te stomen.

Toen Dooku tijdens de Separatist Crisis zijn nieuwe CIS organisatie wou opstarten, werden alle belanghebbende partijen verzameld op Geonosis in de Stalgasin hive van Poggle. Dooku verklaarde de CIS officieel op Geonosis waar ook legers van Battle Droids stonden opgesteld. De Jedi hadden dit echter in de mot gekregen en stuurden een interventieteam om Obi-Wan Kenobi te bevrijden die voor het eerst de activiteit van de CIS had ontdekt op Geonosis.

De Stalgasin huisden in de enorme Stalgasin Spire-Hive waar de meest geavanceerde Droid Factory op Geonosis zich bevond. De meeste bezoekers zagen enkel de vergaderzalen en misschien even de fabriek. Het belangrijkste project van de Stalgasin was een ontwerp van een geheim wapen dat aan Dooku werd overgeleverd tijdens de Battle of Geonosis.

Hoewel de Stalgasin op Geonosis de lakens uitdeelden, waren er andere kolonies die de macht wilden overnemen, de Gehenbar in het bijzonder.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki