Wikia

Stalker
Stalker
Specificaties
Model:

Imperial-class

Klasse:

Star Destroyer

Fabrikant:

Kuat Drive Yards

Hyperdrive:

Klasse 2.0

Affiliaties
Eigenaar:

Captain Akal Zed

Affiliatie:

Galactic Empire

De Stalker was een Imperial-class Star Destroyer in dienst van de Imperial Navy. Het schip streed voor het Galactic Empire in de Galactic Civil War.

De Stalker was eerst actief in de Outer Rim Territories op zoek naar haarden van rebellenactiviteit. In 3 ABY maakte de Stalker deel uit van het Death Squadron onder bevel van Darth Vader om de basis van de Rebel Alliance te vinden. Het was de Stalker die de Viper Probe Droid loste die uiteindelijk de Echo Base op Hoth zou vinden. Naast het Hoth System werden ook het Alluyen System en het Tokmia System aangekruist en bezocht door Probe Droids.

Tijdens de Battle of Hoth wachtte de Stalker net als de andere Star Destroyers op vluchtende schepen van de Alliance. De Stalker scoorde bijna een voltreffer op de Bright Hope. Tijdens de Battle of Endor nam de Stalker eveneens deel aan de strijd.

Captain Akal Zed had een tijdlang het commando over de Stalker die eveneens een tijdlang in de Elrood Sector patrouilleerde als deel van Moff Andals vloot.

Achter de SchermenEdit

  • Sommige bronnen vermelden dat de Avenger de Probot loste en niet de Stalker.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki