Wikia

Yodapedia

StarSpeeder 3000

10.972pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
StarSpeeder 3000
StarSpeeder 3000.jpg
Product
Model:

StarSpeeder 3000

Klasse:

Shuttle Transport

Specificaties
Bemanning:

RX-Series Pilot Droid
Astromech Droid

Passagiers:

40

Affiliaties
Affiliatie:

Star Tours

StarSpeeder3000 Moddell.jpg

StarSpeeder 3000 in de Moddell Sector

StarSpeeder3000Schematics.jpg

Overzicht

Quote: "Star Tours is proud to introduce the StarSpeeder 3000, the most advanced transport of its kind in existence."
-- Star Tours Promotional Material

De StarSpeeder 3000 was een type Shuttle die werd gebruikt door Star Tours.

OpmaakEdit

De StarSpeeder 3000, die een opvolger was van de StarSpeeder 1000, bood plaats aan veertig passagiers en werd bestuurd door twee droids: een RX-Series Pilot Droid en een Astromech Droid als navigator. De passagiers werden langs vijf deuren binnen de Speeders gebracht. Links vooraan in de cockpit bevond zich de RX-Series Pilot Droid die het schip bestuurde. Rechts in het schip zelf bevond zich het communicatiescherm waardoor de RX Droid en de passagiers in contact bleven met zijn Astromech Droid navigator en andere schepen. Een scherm kon worden opgetrokken of neergelaten om de passagiers hetzelfde zicht te geven als de RX Droid. Hierdoor bevonden de passagiers zich eigenlijk in dezelfde ruimte als de RX Droid.

De schepen bezaten een snelle Hyperdrive en ze konden langer dan 1 miljard lichtjaar reizen zonder bij te tanken. De StarSpeeder 3000 was voorzien van Deflector Shields en twee Laser Cannons voor bescherming. Voor een Shuttle Transport was het behoorlijk snel en beweeglijk. De StarSpeeder 3000 was wit van kleur en had blauwe markeringen.

G2 Repair Droids voerden de nodige herstellingen uit aan de StarSpeeders bij Star Tours.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki