Wikia

Yodapedia

Star Wars: General Grievous 1

11.068pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Star Wars: General Grievous 1
SW General Grievous1.jpg
Toeschrijving
Auteur:

Chuck Dixon

Omslag:

Rick Leonardi

Illustrator:

Rick Leonardi

Informatie
Uitgever:

Dark Horse

Uitgave:

2005

Type:

Comic

Pagina's:

24

Functies
Canon:

Ja

Tijdlijn:

20 BBY

Serie:

Star Wars: General Grievous

Volgende:

Star Wars: General Grievous 2

Star Wars: General Grievous 1 is de eerste comic uit de serie Star Wars: General Grievous.

SynopsisEdit

Tijdens een missie op Vandos waar Ambassador Quiyen moet worden beschermd, slaat General Grievous voor de zoveelste maal toe en doodt hij Jedi Master T'Chooka D'oon. Zijn Padawan Flynn Kybo kaart het probleem Grievous na de missie aan bij de Jedi High Council en stelt voor om met een speciaal team van Jedi, de Cyborg General te vermoorden. De Jedi High Council blaast dit idee onmiddellijk af omdat dit niet de manier is waarop de Jedi Order werkt.

Kybo is echter overtuigd van zijn gelijk en zelfs zijn nieuwe meester, Z'Meer Bothu kan het idee niet uit zijn hoofd praten. Wanneer Flynn Jedi Master B'Dard Tone en zijn Padawan Codi Ty ontmoet, ontstaat er nieuwe hoop. Tone denkt net als Kybo over Grievous die hem in een vorig gevecht op Nadiem zwaar heeft verwond.

Wanneer de Jedi een konvooi goederen richting Alderaan moeten beschermen, ruikt Flynn zijn kans en vlucht weg in zijn Delta-7 Aethersprite-class Light Interceptor naar Bryndar waar hij heeft afgesproken met B'Dard Tone en Codi Ty om hun plannen waar te maken.

Ondertussen heeft Grievous een Mon Calamari Cruiser overmeesterd die werd beschermd door een Abyssin Jedi Master. Grievous ontdekt daarna ook een groep Jedi Younglings die zich verborgen hielden in het schip ...

Achter de SchermenEdit

  • In deze comic zetelen een aantal onbekende en vreemde Jedi in de Council, zoals een Gran. Mogelijk was het dan ook niet dé Jedi High Council maar één van de andere drie Councils.
In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki