Wikia

Yodapedia

Star Wars: Rebels

11.070pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Rebels-logo.png

Star Wars Rebels

Rebels Heroes.jpg

Heroes uit Rebels

Star Wars: Rebels is een animatiereeks ontwikkeld door Lucasfilm Animation die in het najaar van 2014 werd uitgebracht. De reeks speelt zich vijf jaar voor Star Wars Episode IV: A New Hope af.

It is a dark time in the galaxy, as the evil Galactic Empire tightens its grip of power from world to world. As the series begins, Imperial forces have occupied a remote planet, ruling with an iron fist and ruining the lives of its people. But there are a select few who are brave enough to stand up against the endless Stormtroopers and TIE fighters of the Empire: the clever and motley crew of the starship Ghost. Together, this ragtag group will face threatening new villains, have thrilling adventures, and become heroes.

Index

Afleveringen

Shorts

# Afbeelding Titel & Synopsis
Short AMachine Ghost.jpgDe Ghost wordt aangevallen door TIE Fighters en C1-10P krijgt tegenstrijdige bevelen van Hera Syndulla en Kanan Jarrus.
Short BArt Attack.jpgSabine Wren treedt in actie op een vrij pover bewaakte landingsplaats voor TIE Fighters waar ze voor een afleiding zorgt en haar 'handtekening' achterlaat.
Short CEntanglement.jpgZeb Orrelios heeft een afspraak met Kanan Jarrus, maar wanneer Zeb ziet dat Stormtroopers een Ugnaught en zijn Astromech Droid lastigvallen, kan hij het niet laten om tussenbeide te komen ...
Short DProperty.pngWanneer een TIE Fighter neerstort, is dit een uitgelezen kans voor Ezra Bridger om zijn slag te slaan en een aantal kostbare items te veroveren.

Spark of Rebellion

# Afbeelding Titel & Synopsis
Pilot 1.01Spark Rebellion.pngEzra Bridger, een straat- en weesjongen vanop Lothal komt door zijn nieuwsgierigheid en durf in contact met de Rebels, de bemanning van de Ghost. Na een moeilijk begin werken alle Rebels en Ezra samen om een groep Wookiees te bevrijden vanop Kessel. Kanan Jarrus heeft echter een speciale agenda met Ezra en houdt de jongen met argusogen in de gaten.

Seizoen 1

# Afbeelding Titel & Synopsis
1.02Droids in Distress.pngDe Rebels zitten zonder financiële middelen en willen toch nog een missie voor Cikatro Vizago ondernemen. Ze reizen nar Garel om enkele kratten van illegale wapens te stelen, maar wanneer Zeb ontdekt dat het gaat om T-7 Ion Disruptors, wil hij de missie annuleren. Het zijn die wapens die immers werden gebruikt tijdens de inname van zijn planeet en de vernietiging van de Lasat.
1.03Fighter Flight.jpgEzra Bridger blijft Zeb Orrelios treiteren met het feit dat hij hem heeft gered, maar wanneer de slaapbank van Ezra (met Ezra) op Zeb valt, is de Ghost te klein. Hera Syndulla stuurt Ezra en Zeb naar Kothal waar ze boodschappen moeten doen. Een zeldzame fruitsoort zorgt echter voor nog veel meer problemen ...
1.04Rise Masters.jpgDe training van Ezra verloopt niet van een leien dakje. Wanneer de Rebels het bericht opvangen dat Master Luminara Unduli nog in leven is en wordt gevangen gehouden op Stygeon Prime treden ze meteen in actie. Kanan beseft dat Master Luminara een uitstekende meester zou kunnen worden voor Ezra. De Rebels beseffen echter niet dat ze blind in de valstrik lopen van The Inquisitor.
1.05Breaking Ranks.jpgEzra Bridger infiltreert aan de Academy op Lothal waar hij een decoder moet ontvreemden voor de Rebels. Maar ondertussen hoort hij een communicatie tussen Cumberlayne Aresko en The Inquisitor over hemzelf en een andere cadet Jai Kell. Hun testresultaten zijn zo goed dat de Inquisitor zijn persoonlijke interesse komt laten blijken. In hun plan om te ontsnappen, vinden ze een bondgenoot in Zare Leonis, een andere cadet die de verdwijning van zijn zus wil ophelderen.
1.06Out of Darkness.jpgHera Syndulla en Sabine Wren gaan samen op een missie om bevoorrading op te halen, maar Sabine vertrouwt Hera's bron niet helemaal. Wanneer de Phantom bovendien brandstof lekt en de twee vrouwen stranden op een verlaten basis met venijnige Fyrnocks, moeten ze het zo lang mogelijk zien te overleven totdat de Ghost hen kan komen redden.
1.07Empire Day.jpgEzra Bridger zondert zich af op Empire Day terwijl de Imperials koortsachtig zoeken naar een Rodian die Ezra herkent als Tseebo, een oude vriend van zijn ouders. Terwijl de Rebels de parade van het Empire willen verstoren, trekt Ezra naar zijn oude verblijfplaats waar hij een keycard meeneemt en beseft waar Tseebo zich schuilhoudt.
1.08Gathering Forces.jpgMet Tseebo aan boord, haast de Ghost zich uit de buurt van Lothal met The Inquisitor en een heel deel TIE Fighters op de hielen. Tseebo weet wat er met Ezra's ouders is gebeurd, maar wanneer Ezra de Rodian verwijt om hen niet te hebben geholpen, neemt het cyborg construct Tseebo weer over. De Rebels moeten snel zien te ontsnappen, ook al heeft de Inquisitor een homing beacon op hun schip geplaatst.
1.09Path of the Jedi.jpgDoor Ezra Bridgers dark side ervaring op Fort Anaxes wil Kanan Jarrus een stap nemen in Ezra's opleiding. Maar de jongen blijft hervallen in zijn gebrek aan discipline. Kanan en Ezra vertrekken in de Phantom naar een speciale locatie die Ezra moet weten te vinden met de Force. Een vreemde berg op Lothal is hun bestemming. Zowel Master als Padawan staan voor een belangrijke test...
1.10IA Rebels.pngWanneer Zeb Orrelios Chopper verliest in een spel Sabacc aan Lando Calrissian krijgen de Rebels toch een opdracht waarnaar ze zochten. Lando zoekt een schip om een vracht voor hem op te halen. Lando zaait ongewild tweedracht op het schip door zijn charmes en slaagt erin om de bemanning naar zijn pijpen te doen dansen. Als Lando op zijn afspraak komt met de crime lord Azmorigan doet hij hem echter een opmerkelijk voorstel.
1.11Vision of Hope.jpgEzra heeft een visioen waarin hij Gall Trayvis hoort praten over zijn ouders. Hierdoor geraakt hij nog meer gemotiveerd door de Senator, zeker wanneer de Rebels horen dat Trayvis hen wil ontmoeten. Zare Leonis kan Ezra echter op de hoogte brengen van een verhoogde activiteit van de Imperials. De Rebels zijn op hun hoede, maar de Imperials ook. Wanneer de Rebels Trayvis ontmoeten, loopt niet alles volgens plan, en zeker en vast niet voor Ezra.
1.12Call to action.JPGNa de zoveelste mislukte operatie tegen de Rebels komt Grand Moff Wilhuff Tarkin in eigen persoon orde op zaken brengen op Lothal. Hij wil Kanan Jarrus omdat hij niet gelooft dat er nog een Jedi in leven is en omdat hij ook weet dat zo'n figuur hoop kan brengen bij de bevolking. De Rebels hebben een gewaagd plan om de ideeën van Trayvis voort te zetten. Ze willen zelf een bericht van hoop rondsturen voor de bevolking van Lothal en de nabije stelsels.
1.13Rebel Resolve.jpgNu Kanan is gegrepen door het Empire, willen de Imperials de rest van de Rebels inrekenen. De Rebels willen echter Kanan opsporen en kapen een AT-DP in de hoop dat Chopper vanuit het voertuig informatie kan te pakken krijgen over gevangenen. Dat plan mislukt en tot overmaat van ramp raadt Fulcrum aan om de zoektocht naar Kanan stop te zetten. Fulcrum vreest dat hun oproep aandacht heeft getrokken en dat ze in een valstrik lopen als ze Kanan gaan bevrijden.
1.14Fire Across Galaxy.jpgDe Rebels zetten hun reddingsactie van Kanan Jarrus voort. Na het stelen van een Transport, bekent Ezra Bridger dat hij en Zeb Orrelios een TIE Fighter hebben verborgen. Die TIE komt goed van pas aangezien de Rebels een afleiding willen genereren vanuit de docking bay van een Star Destroyer waarin Kanan zich bevindt. Terwijl de plannen worden gesmeed, probeert The Inquisitor Kanan te bestoken met nare herinneringen uit het verleden van de Jedi.

Seizoen 2

# Afbeelding Titel & Synopsis
PilootSiege Lothal.jpegNa de vernietiging van de Sovereign nabij Mustafar heeft Tarkin Darth Vader naar Lothal gebracht om de Rebels op te jagen. De Rebels zelf hebben de Phoenix Rebel Cell vervoegd, maar Kanan Jarrus voelt zich er niet echt thuis. Hij weet wat oorlog doet en onderneemt liever kleine missies met de bemanning van de Ghost. Wanneer de rebellen een noodoproep ontvangen van Minister Maketh Tua besluiten ze toch om eens terug te keren naar Lothal ...
2.02The Lost Commanders1.jpgWanneer de Rebels zonder basis zitten, raadt Ahsoka Tano hen aan om naar Seelos te gaan en daar iemand om raad te vragen die heel veel kennis bezit over de Outer Rim. Ze vraagt vooral aan Kanan Jarrus om hen te vertrouwen. Op Seelos ontmoeten de Rebels drie Clone veteranen: Rex, Wolffe en Gregor. Rex wil hen wel informatie bezorgen, maar de Rebels moeten de clones eerst helpen met een karwei te klaren.
2.03Lost Commanders.jpgWanneer de Rebels de Clone Commanders hebben kunnen overtuigen om hun te helpen, verklapt Wolffe dat hij het Empire heeft ingelicht over de komst van de Rebels. Nu Kallus de rebels wil strikken op Seelos, zit er niets anders op voor de rebels en de clones om zich te verdedigen. De Phantom is immers nog altijd buiten strijd.
2.04Always Two.jpg Hera Syndulla heeft een opdracht voor Zeb Orrelios, Sabine en Chopper om in een verlaten Haven-class Medical Station medicijnen en medische voorraad te gaan zoeken. Nadat Rex en Kanan een discussie hebben over discipline, besluit Ezra om mee op missie te gaan in de Phantom. Het medical station is verlaten, maar de Rebels worden meteen gevolgd door een ID9 Seeker Droid. Ze belanden in het controlecentrum waar Chopper meteen het hele station aanschakelt. Die krachttoename zorgt ervoor dat de Imperials en Agent Kallus het signaal ontvangen. De Fifth Brother zegt dat hij dit zelf gaat onderzoeken.
2.05Brothers Broken Horn.jpgWanneer Ezra een SOS ontvangt van Cikatro Vizago's schip, gaat hij erop af. Ezra heeft immers nog een schuld te vereffenen ten opzichte van Cikatro. Wanneer Ezra de Broken Horn betreedt, ontmoet hij echter Hondo Ohnaka die een of ander plan heeft te voltooien. Ezra gaat samen met Hondo op pad ...
2.06Wings Master.jpgDe Rebels hebben dringend nood aan een schip die blokkades kan weerstaan. Rex' kennis leidt hen naar Shantipole, waar de ingenieur Quarrie leeft. Hij is al een tijdje aan het bouwen aan de Blade Wing Starfighter. Het is aan Hera om aan Quarrie te laten zien dat zij en de Rebels zijn kennis en technologie waard zijn.
2.07Blood Sisters.jpg Sabine Wren, Chopper en Ezra krijgen van Hera de opdracht om een boodschapper op te wachten en hem te vervoeren naar Havoc Outpost. Uiteindelijk blijkt de boodschapper een power droid te zijn met de naam EG-86. De Rebels zijn trouwens niet de enige kapers op de kust. Een premiejager genaamd Ketsu Onyo zoekt in opdracht van Black Sun ook naar de droid.
2.08Stealth Strike.jpg Wanneer Commander Jun Sato en Ezra Bridger op een mysterieuze manier verdwijnen, stuurt Hera Kanan, Rex en Chopper achter hen aan. De twee rebels vermommen zich als stormtroopers en voor hen is dit een ware test. Ze moeten elkaar beter leren respecteren en leren om samen te werken.
2.09Future of the Force.jpgAhsoka Tano heeft een opdracht voor Kanan en Ezra die te maken heeft met de nieuwe Inquisitors. Kanan en Ezra moeten samen met Zeb en Chopper naar de planeet Takobo reizen, terwijl Ahsoka zelf een spoor onderzoekt. Ahsoka vindt een verwoest schip met de oude vrouw Darja, wier kleindochter Alora werd ontvoerd.
2.10Legacy Rebels.jpg Ezra krijgt na lange tijd weer een visioen over zijn ouders. Hij legt het probleem meteen voor aan Kanan, die verbaasd is dat Ezra er weer wil over praten. De Rebels hadden immers van Tseebo vernomen dat de ouders van Ezra zijn gevangengenomen, maar aangezien Ezra er niet wilde over praten, waren ze zelf al op onderzoek gegaan naar de verblijfplaats van Ezra's ouders.
2.11Princess Lothal.jpgBail Organa heeft gehoord van de nederlaag van de Phoenix Rebel Cell op Garel en heeft versterking naar Lothal gestuurd. Daar verblijven Kanan en Ezra nog steeds in het gezelschap van Ryder Azadi. Bail stuurt niemand minder dan zijn dochter Leia om drie Hammerhead-class Corvettes aan de Rebels te schenken. Aangezien Alderaan een lid is van de Imperial Senate, moet Leia uiteraard doen alsof haar schepen worden gestolen.
2.12Protector CD.jpgDe Rebels hebben nog steeds nood aan meer bewegingsruimte. Nu denken ze aan een nieuwe hyperspace-route om de Lothal Sector te betreden en te verlaten. Sabine Wren denkt aan Concord Dawn, een deel van de Mandalore Sector dat in naam van het Empire wordt bestuurd, maar waarvan de loyauteit onzeker is. De missie onder leiding van Hera en Sabine loopt bijna fataal af voor Hera wanneer Fenn Rau, de Protector of Concord Dawn, hen zonder overleg aanvalt en verjaagt.
2.13Legends Lasat.jpgWanneer Ezra een tip van Hondo Ohnaka opvolgt, zien de Rebels twee Lasats, Chava en Gron, die door stormtroopers worden opgewacht. Zeb is verbaasd om nog meerdere Lasats

te zien, aangezien hij dacht dat hij na de verovering van Lasan de enige overgebleven Lasat was. Hondo Ohnaka helpt Ezra en de Rebels te ontsnappen met de Lasats, maar wanneer de piraat wordt gegrepen door het Empire, kan hij weinig anders doen dan Agent Kallus helpen.

2.14The Call.jpgDe rebels zijn dringend op zoek naar brandstof. Dat zorgt er zelfs voor dat de Ghost enkel de hoogstnodige systemen kan laten functioneren. De rebels volgen een route naar een raffinaderij van het Mining Guild waar brandstof aanwezig is. Plots krijgen ze het gezelschap van een school Purrgil, legendarische walvisachtige wezens die door de ruimte reizen. Ezra voelt een bepaalde connectie met de wezens en nadat de Ghost is aangevallen door twee TIE fighters van het Mining Guild, maant Ezra Hera aan om de purrgil te volgen.
2.15Homecoming.jpgDe Rebels verliezen veel te makkelijk starfighters en piloten. Om dat euvel op te lossen, stelt Commander Sato voor om een schip te kapen dat fungeert als een starfighter carrier. De keuze valt op een Quasar Fire-class Bulk Cruiser die zich boven Ryloth bevindt. De hulp van de rebellencel op Ryloth zal nodig zijn om deze missie tot een goed einde te brengen. Hera Syndulla weet maar al te goed wie deze groepering leidt: haar vader Cham Syndulla, waarmee ze al jaren in onmin leeft. Samen met Chams groep wordt een plan bedacht om het schip te stelen. De Twi'leks willen echter vooral aan hun bevolking tonen dat het Empire wel degelijk kan worden verslagen.
2.16Honorable Ones.pngNabij Geonosis – dat blijkbaar geen levensvormen meer telt – vindt de Ghost een verlaten ruimtestation en Imperial bouwwerf. De inspectie verloopt vlot totdat blijkt dat Agent Kallus een valstrik heeft gepland voor de Rebels. Terwijl Chopper de ontsnapping kan regelen voor de groep, blijft Zeb achter nadat hij alweer in een persoonlijk duel is geraakt met de ISB-agent. Zeb vlucht naar een escape pod, maar ook Kallus gaat mee. Tijdens hun vlucht wordt de controle geraakt en dwaalt de pod af naar Bahryn, een ijsmaan van Geonosis. Zeb en Kallus zijn gestrand en moeten al snel hun vijandigheid opgeven om samen te overleven.
2.17Shroud Darkness.pngEzra en Kanan worden nogmaals opgewacht door de Fifth Brother en Seventh Sister Inquisitors wanneer ze een mogelijke basis willen verkennen. Op het nippertje kunnen ze ontsnappen met de hulp van Chopper. Kanan is het grondig beu en vraagt help aan Ahsoka Tano om beter bestand te zijn tegen Vader en zijn Inquisitors. Ahsoka vermeldt Yoda en aangezien zowel Ezra als Kanan de stem van de Jedi Master hoorden in de Jedi Temple op Lothal besluiten ze daar heen te gaan. Ieder van hen krijgt te maken met een bijzonder visioen.
2.18Forgotten Droid.jpgHet Yost System wordt als nieuwe mogelijke basis bestempeld, maar de Rebels hebben nood aan extra brandstof. Tijdens het stelen van die brandstof op Horizon Base wordt Chopper achtergelaten die aan een kraam van een Ugnaught een nieuw been had gespot. Chopper moet vluchten en stapt aan boord van een Imperial vrachtschip waar hij als verstekeling moet onderduiken totdat hij de Imperial inventarisdroid AP-5 ontmoet en er een vreemde vriendschap ontstaat tussen beide droids.
2.19Mystery Chopper Base.jpgNu de Rebels zich dankzij AP-5 een basis hebben gebouwd op de planeet Atollon lijkt de tijd rijp voor Kanan en Ezra om Yoda's raad op te volgen en naar Malachor te vertrekken. In afwachting van Ahsoka's komst moeten ze echter nog afrekenen met de gevaarlijke fauna op Atollon. Die komt in de vorm van de Krykna spiders, geleedpotigen met een bijna onverwoestbaar lichaam. De Rebels moeten samenwerken om te kunnen overleven.
2.20Twilight Apprentice.jpgEzra Bridger, Ahsoka Tano, Kanan Jarrus en Chopper reizen in de Phantom naar Malachor zoals Yoda had opgedragen. Op de verboden planeet vinden ze niet enkel een Sith Holocron, drie Inquisitor, maar ook The Old Master, beter bekend als Maul. Zowel Maul als Darth Vader willen de macht van een oud Sith wapen dat zich op de planeet bevindt. Het is een race tegen de klok alvorens Vader arriveert.

Seizoen 3

# Afbeelding Titel & Synopsis
3.01The Bendu.jpg
3.02Holocrons Fate.jpg
3.03Antilles Extraction.jpg
3.04Hera Heroes.png
3.05Last Battle.jpg
3.06Imperial Supercommandos.png
3.07Iron Squadron.jpgWanneer de Ghost de bevolking van Mykapo helpt te evacueren vanwege de nakende komst van het Empire, ontmoet de crew het Iron Squadron, dat in Sato’s Hammer vliegt, een YT-2400 Light Freighter. Iron Squadron bestaat uit drie jeugdige leden en hun droid en ze hebben geen idee hoe machtig het Empire is. Wanneer ze een Gozanti-class vernietigen, denken ze bijvoorbeeld dat dit een destroyer is. De Ghost krijgt van Commander Sato te horen dat de leider van het Squadron, Mart Mattin, zijn neef en de zoon van zijn overleden broer is.
3.08Wynkahthu Job.pngEzra heeft ondanks alle onheil uit het verleden, toch weer afgesproken met Hondo Ohnaka. De Weequay heeft een onverwachte bondgenoot gevonden in de misdaadbaas Azmorigan, die zowel Hondo als Ezra wilde doden in het verleden. Hondo en Azmorigan nodigen de rebels uit om een Imperial transportschip leeg te roven. Het verlaten schip hangt stil in de woelige atmosfeer van Wynkahthu en bevat niet enkel een schat, maar ook zware bommen die de rebels goed kunnen gebruiken.
3.09Inside Man.jpgDe Phoenix Rebel Cell wil weten wat er in de nieuwe fabriek van het Empire op Lothal wordt gemaakt en maakt plannen voor een grootschalige aanval. Kanan, Ezra en Chopper keren terug naar Lothal, waar Ryder Azadi, de voormalige gouverneur nu de kleine opstand leidt. Op weg naar zijn kampplaats kunnen Ryder, Ezra, Chopper en Kanan speeder bikes afschudden die ontploffen wanneer ze een bepaalde snelheid halen. In Ryders kamp bevinden zich Morad Sumar, de vriend van Ezra's ouders, zijn echtgenote Marida en Old Jho, de Ithorian.
3.10Visions Voices.jpgEzra krijgt tijdens een briefing op Atollon meerdere malen Maul te zien. Nadat hij zijn bewustzijn verliest en een korte pauze neemt, ziet hij Maul nog een keer en valt hij hem zelfs aan. Het blijkt echter om een rebellensoldaat te gaan. Ezra en Kanan gaan raad vragen bij Bendu, die zijn vroegere waarschuwing in verband met het combineren van de holocrons herhaalt. Op dat moment komt Maul echt tevoorschijn. Hij wil de connectie tussen zijn brein en dat van Ezra herstellen om eindelijk het volledige visioen te zien waarvan hij een deel zag door het samenvoegen van de holocrons.
3.11 & 3.12Saw Gerrera Rebels.jpgDe Ghost krijgt een belangrijke missie. Op Geonosis moet de crew uitvissen wat er is gebeurd met het verkenningsteam en Saw Gerrera, de leider van het team, indien mogelijk terug meenemen. De crew was al eens nabij Geonosis geweest en toen ontdekten ze dat al het leven was verdwenen op de planeet. De bemanning splitst zich op, want er wordt ergens een krachtbron waargenomen. Ezra, Kanan, Chopper en Rex gaan op zoek naar de verdwenen rebellen en Saw in de catacomben. Hera blijft in de Ghost terwijl Zeb en Sabine zoeken naar de krachtbron.
3.13Warhead.pngDe vloot van Thrawn stuurt Imperial droids in de ruimte om de locatie van de basis van de Phoenix Rebel Cell te ontdekken. Een van die pods landt wel degelijk op Atollon, terwijl Zeb de leiding heeft over de basis, AP-5 de inventaris wil opmaken en Chopper geen zin heeft om taakjes te vervullen. Uit de pod komt een RQ Protocol Droid gewandeld, die wordt overmeesterd door de krykna spiders. Zeb en Chopper vinden de droid en nemen hem mee naar Chopper Base.
3.14Trials Darksaber.jpgKanan Jarrus toont aan de Mandalorian Fenn Rau de Darksaber, die Sabine vanop Dathomir heeft meegenomen. Rau vertelt dat de Darksaber een belangrijk historisch wapen is van House Vizsla, maar eveneens een symbool is van grote macht en waarde voor zijn volk. Sabine weigert echter naar het wapen om te kijken en lijkt niet geïnteresseerd om de verantwoordelijkheid op te nemen die gekoppeld is aan de symboliek van het wapen.
3.15250px
3.16250px
3.17250px
3.18250px
3.19250px
3.20 & 21250px

Cast

Bron

Around Wikia's network

Random Wiki