Wikia

Yodapedia

Star Wars: The Force Unleashed (Novel)

11.070pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Star Wars: The Force Unleashed (Novel)
TFUNovel.jpg
Toeschrijving
Auteur:

Sean Williams
Haden Blackman (verhaal)

Informatie
Uitgever:

Del Rey

Uitgave:

19 Augustus 2008

Type:

Hardcover

Pagina's:

319

ISBN:

0-345-49902-6

Plaatsing
Canon:

Ja

Era:

3 BBY2 BBY

Serie:

The Force Unleashed

The Force Unleashed (Novel) is het leesboek van het spel The Force Unleashed. Het boek werd geschreven door Sean Williams naar een verhaal van Haden Blackman. Het boek volgt uiteraard de canonversie van het verhaal.

SynopsisEdit

Darth Vader geeft aan zijn Secret Apprentice de opdracht om General Rahm Kota te confronteren, één van de laatst overgebleven Jedi Masters. De Secret Apprentice wordt tijdens zijn avonturen vergezeld door PROXY, zijn beste vriend en unieke Droid die als primaire functie heeft om de Secret Apprentice te doden, en Juno Eclipse, een knappe pilote van de Rogue Shadow. Stap voor stap ontdekt de Secret Apprentice de geheimen van zijn verleden en de leugens van de Sith.

Voor een gedetailleerde synopsis: zie Galen Marek.

BijzonderhedenEdit

  • In het boek wordt Juno Eclipse als een belangrijker personage naar voor geschoven dan in andere media. Zo komen we meer te weten over Juno’s jeugd en ook dat zij op de hoogte is van de plannen van Vader en Starkiller om de Emperor uit te schakelen.
  • De relaties tussen de personages komen in het leesboek uitdrukkelijk aan bod.
  • In het leesboek wordt de naam Galen Marek uitdrukkelijk vermeld door Bail Organa.
  • In het leesboek vecht Starkiller tegen PROXY op Raxus Prime waar de Droid onder de invloed staat van de Core van de planeet.
  • In het leesboek bevrijdt Galen Marek Wookiee slaven op de Death Star om een afleiding te creëren.
  • In het leesboek wordt niet expliciet vermeld wanneer Marek Ozzik Sturn doodt.

PersonagesEdit

GeschiedenisEdit

LocationsEdit

Around Wikia's network

Random Wiki