Wikia

Yodapedia

Star Wars Adventures Volume 1: Han Solo and the Hollow Moon of Khorya

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Han Solo and the Hollow Moon of Khorya
SW Hollow Moon.jpg
Toeschrijving
Auteur:

Jeremy Barlow

Omslag:

Rick Lacy

Illustrator:

Rick Lacy

Informatie
Uitgever:

Dark Horse

Uitgave:

April 29 2009

Type:

Comic

Pagina's:

80

Functies
Canon:

Ja

Tijdlijn:

1 BBY

Serie:

Star Wars Adventures

Volgende:

Star Wars Adventures Volume 2: Princess Leia and the Royal Ransom

Star Wars Adventures Volume 1: Han Solo and the Hollow Moon of Khorya was de eerste Star Wars Adventures comic die verscheen.

SynopsisEdit

Na een slecht afgelopen avontuur aan de Sabacc tafel begint Chewbacca te twijfelen aan het leven dat hij samen met Han Solo de laatste tijd leidt. De problemen waarin Han hen brengt, beginnen Chewbacca te enerveren. Maar Solo en Chewie kunnen hun lot niet ontlopen wanneer de Aleena crimelord Sollima hen opwacht. Hij eist van Han dat hij zijn boekhouder Droid terug gaat halen die het Empire van hem heeft gestolen en waar heel wat kostbare informatie opstaat. Om te voorkomen dat Solo niet vlucht, houdt Sollima Chewbacca gevangen. Billal Batross, een oude maat van Han, zal hem op zijn missie vergezellen. Wanneer Batross en Solo in hun missie slagen, worden hun schulden aan Sollima kwijtgescholden.

Wanneer de Millennium Falcon vertrekt, loodst Sollima Chewbacca echter binnen in de gladiatorarena op Hollow Moon, een gokcentrum dat door Sollima min of meer wordt beheerd.

De missie van Han en Billal verloopt ook niet zonder problemen. Het duo wordt gevangen genomen door het Empire maar Captain Taavin stelt een deal voor om de Hollow Moon te veroveren en Sollima te ontzetten uit zijn machtpositie.

Wanneer de smokkelaars op de Hollow Moon arriveren, is Chewbacca gestegen in de gladiatorspelen en wordt hij de leider van een slavenopstand die de maan in rep en roer brengt. Wanneer Sollima beseft dat hij in problemen zit, zowel zijn gladiatorspel is verknoeid en het Empire neemt de Hollow Moon over, stelt Han voor om hem mee te nemen met de Millennium Falcon. Eens in de ruimte, lost Solo Sollima in een Escape Pod terwijl de Falcon met Billal Batross als passagier veiligere oorden opzoekt. Han heeft echter nog een laatste verrassing in petto voor zijn niet altijd even betrouwbare maat van weleer.

PersonagesEdit

CreaturesEdit

LocatiesEdit

Around Wikia's network

Random Wiki