Wikia

Yodapedia

Star Wars Droids: Rebellion 1

10.830pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Star Wars Droids: Rebellion 1
Droids Rebellion 1.jpg
Toeschrijving
Auteur:

Ryder Windham

Omslag:

Kilian Plunkett

Illustrator:

Ian Gibson

Informatie
Uitgever:

Dark Horse

Uitgave:

1995

Type:

Comic

Pagina's:

32

Functies
Canon:

Ja

Tijdlijn:

15 BBY - 10 BBY

Serie:

Dark Horse: Droids

Vorige:

Star Wars Droids: The Kalarba Adventures 6

Volgende:

Star Wars Droids: Rebellion 2

Star Wars Droids: Rebellion 1 is de eerste comic uit de serie Star Wars Droids: Rebellion.

SynopsisEdit

C-3PO en R2-D2 zijn van op Kalarba Unit Zed gevolgd om misdadiger Olag Greck in te rekenen. Greck zoekt hulp bij Movo Brattakin, een andere misdadiger die nog een appeltje heeft te schillen met Greck. Toch is Movo de enige persoon bij wie Greck hulp kan zoeken.

Het schip van Zed en de Droids nadert het schip van Greck die zich tot bij de toren van Brattakin kan sturen. Greck crasht echter in Brattakins toren en iedereen vermoedt dat Movo gestorven is. Na de crash schakelt Unit Zed Xob uit maar Olag Greck beschadigt Unit Zed op zijn beurt.

R2-D2 en C-3PO achtervolgen Greck zelf en zetten hem vast in de menigte op Nar Shaddaa. Greck raakt zijn bewustzijn kwijt wanneer een enorme alien op hem valt. Maar wanneer de herstelde Unit Zed Olag wil inrekenen, wordt hij tot schroot geschoten door de veiligheidsdiensten van Movo Brattakin. Niemand minder dan Jace Forno is de leidster van deze diensten. Wanneer Threepio te veel praat, vuurt Forno op de 3PO Protocol Droid.

Around Wikia's network

Random Wiki