Wikia

Yodapedia

Star Wars Droids: The Kalarba Adventures 3

11.129pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Droids Kalarba 3.jpg
Toeschrijving
Auteur:

Dan Thorsland

Omslag:

Kilian Plunkett

Illustrator:

Ian Gibson

Informatie
Uitgever:

Dark Horse

Uitgave:

1994

Type:

Comic

Pagina's:

32

Functies
Canon:

Ja

Tijdlijn:

10 BBY

Serie:

Dark Horse: Droids

Vorige:

Volgende:

Star Wars Droids: The Kalarba Adventures 3 is de tweede comic uit de serie Star Wars Droids: The Kalarba Adventures.

De beruchte C-3PX maakt zijn eerste verschijning in deze comic.

SynopsisEdit

R2-D2 en C-3PO moeten Nak Pitareeze ophalen op Hosk Station. Maar na een ruwe rit struikelt C-3PO en moet zijn hoofd worden hersteld. Dit gebeurt nogal oppervlakkig bij Trillka waardoor C-3PO rondloopt met een zwart kruis op zijn hoofd. Elke inwoner van Hosk Station vermijdt C-3PO omdat hij door het kruis nu sterk lijkt op de beruchte Assassin Droid C-3PX.

Ondertussen dwaalt de geheimzinnige Mollo ook rond op Hosk Station. Hij neemt R2-D2 gevangen om hem te laten vechten in de Hosk Station Droid Arena. Ondertussen is Nak Pitareeze gearriveerd en heeft hij de echte C-3PO herkend. Mollo denkt dat Threepio C-3PX is en neemt hem eveneens gevangen om hem te laten strijden tegen Artoo. Mollo blijkt Olag Greck te zijn en beseft inderdaad dat de 3PO Protocol Droid niet C-3PX is. Hij geeft echter het bevel aan Threepio dat Artoo koste wat kost moet blijven vechten in de arena met een speciaal Mandalorian Battle Harness aan. Uiteindelijk neemt C-3PX de plaats in van een beschadigde C-3PO, die ook in de arena was geworpen, en kiest hij bewust voor de deactivatie doordat Artoo hem verplettert met het harnas.

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki