Wikia

Yodapedia

Star Wars Droids: The Kalarba Adventures 5

10.961pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Droids Kalarba 5.jpg
Toeschrijving
Auteur:

Dan Thorsland

Omslag:

Kilian Plunkett

Illustrator:

Ian Gibson

Informatie
Uitgever:

Dark Horse

Uitgave:

1994

Type:

Comic

Pagina's:

32

Functies
Canon:

Ja

Tijdlijn:

10 BBY

Serie:

Dark Horse: Droids

Vorige:

Volgende:

Star Wars Droids: The Kalarba Adventures 5 is de 4de comic uit de serie Star Wars Droids: The Kalarba Adventures.

De Model E Droids zijn gebaseerd op de neefjes van Donald Duck.

SynopsisEdit

Op Kalarba zijn de Model Es genaamd 2-E, Q-E en U-E een begrip voor alle kinderen. Deze Droids escorteren kinderen veilig naar huis of fungeren als kinderoppas.

Wanneer R2-D2 en C-3PO echter slechts twee van de Model Es zien, ruikt Artoo onraad. 's Nachts gaat hij op onderzoek uit en ontdekt dat de wrede meester van de Droids, genaamd Vuldo, U-E heeft vernietigd en dat de andere Model Es moeten helpen om Blasters te maken of dat ze anders ook worden vernietigd.

Nak Pitareeze heeft van Vuldo een enorme Droid gekocht en slaagt erin om hem aan de praat te krijgen. Nak en C-3PO volgen R2-D2 en kunnen net op tijd komen om de Model Es te redden wanneer Vuldo hen en Artoo bedreigt. De kleine Droids vragen of ze Naks grote Droid niet krijgen als nieuwe vriend. 2-E en Q-E hadden immers het geheugen en de persoonlijkheid van U-E bewaard en deze plaatst R2-D2 in de grote Droid zodat de Model Es herenigd zijn.

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki