Wikia

Yodapedia

Star Wars Droids: The Kalarba Adventures 6

11.078pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Droids Kalarba 6.jpg
Toeschrijving
Auteur:

Dan Thorsland

Omslag:

Kilian Plunkett

Illustrator:

Bill Hughes

Informatie
Uitgever:

Dark Horse

Uitgave:

1994

Type:

Comic

Pagina's:

32

Functies
Canon:

Ja

Tijdlijn:

10 BBY

Serie:

Dark Horse: Droids

Vorige:

Volgende:

Star Wars Droids: Rebellion 1

Star Wars Droids: The Kalarba Adventures 6 is de 6de en laatste comic uit de serie Star Wars Droids: The Kalarba Adventures.

Star Wars Droids: Rebellion 1 volgt meteen op deze comic.

SynopsisEdit

Tijdens een bezoek op Hosk Station met Baron Pitareeze blijkt er een enorm probleem te zijn met de reactor van het station. Iedereen moet vluchten en wanneer blijkt dat het schip van de Baron te zwaar geladen is, blijven C-3PO en R2-D2 vrijwillig achter. Samen met andere Droids vormen ze een posse onder leiding van Unit Zed, de veiligheidsofficier op Hosk Station, om de problemen op te lossen.

Bij de reactor treffen ze Trillka aan de reparaties probeert uit te voeren aan de reactor. Zij zegt dat Olag Greck achter de sabotage zit omdat hij aast op een lading Ash Ore en tegelijk alle sporen van zijn diefstal wil verwijderen door Hosk Station op te blazen. Threepio blijft bij Trillka terwijl de andere Droids Olag opzoeken.

Greck laat Grozbok los, een enorme GRZ-6B Wrecker Droid die oppermachtig lijkt. Samen kunnen de Droids hem tenslotte verslaan. Ondertussen hebben Threepio en Trillka een beest genaamd Hulgren een gat laten bijten in de buizen naar de reactor zodat de explosie niet kon plaatsvinden.

Olag Greck vlucht weg en omdat R2-D2 door Unit Zed werd aangesteld als zijn secondant, aanvaarden de Droids om met Zed mee te gaan op zoek naar Greck. De Pitareeze familie ziet er geen graten in dat de Droids op zoek gaan naar een nieuw avontuur.

Around Wikia's network

Random Wiki