Wikia

Yodapedia

Star Wars Droids: The Protocol Offensive

10.843pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Protocol Offensive.jpg
Toeschrijving
Auteur:

Ryder Windham
Anthony Daniels

Omslag:

Igo Kordey

Illustrator:

Igor Kordey

Informatie
Uitgever:

Dark Horse

Uitgave:

1997, 3 september

Type:

Comic

Pagina's:

48

Functies
Canon:

Ja

Tijdlijn:

15 BBY - 10 BBY

Serie:

Dark Horse: Droids

Star Wars Droids: The Protocol Offensive is een one-shot uit de serie Dark Horse: Droids hoewel deze comics twee jaar later verscheen dan de andere comics uit deze reeks. De comic werd verzameld in Star Wars Droids: The Kalarba Adventures TPB.

SynopsisEdit

C-3PO en R2-D2 zijn eigendom van Harthan en zijn getuigen van de onderhandelingen tussen de Tahlboorean stammen, de Hobor en de Troob. De spanningen tussen beide stammen zijn te snijden. C-3PO is echter een Protocol Droid en gebruikt zijn capaciteiten ten volle om dit dispuut op te lossen. De Hobor Nimondro had een bijzonder Sky Cannongeheim verborgen in Mount Yeroc waardoor hij de onderhandelingen kon laten voortzetten op Tahlboor.

Wanneer de onderhandelingen op Tahlboor worden voortgezet, dreigt de moord op Ket Krax roet in het eten te gooien. Gelukkig weten R2-D2 en C-3PO raad en kunnen ze de moordenaar vatten.

PersonagesEdit

Bekende PersonagesEdit

Nieuwe PersonagesEdit

LocatiesEdit

SpeciesEdit

AnderenEdit

Achter de SchermenEdit

  • Brian Daley en Anthony Daniels werkten mee aan het script van deze comic. Door het werk aan de Star Wars Episode VI: Return of the Jedi Radio Drama kon Daley zijn werk niet afmaken door zijn overlijden. Ryder Windham - van wie het idee oorspronkelijk afkomstig was - nam Daley's plaats in.

Around Wikia's network

Random Wiki