Wikia

Yodapedia

Star Wars Droids 1: The Destroyer

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Star Wars Droids 1: The Destroyer
Marvel Droids1.jpg
Toeschrijving
Auteur:

Dave Manak

Omslag:

John Romita

Illustrator:

John Romita

Informatie
Uitgever:

Marvel Comics

Uitgave:

1986

Type:

Comic

Pagina's:

21

Functies
Canon:

Ja

Tijdlijn:

10 BBY

Serie:

Marvel: Droids

Volgende:

Star Wars Droids 2: The Ultimate Weapon

Star Wars Droids 1: The Destroyer is de eerste comic uit de serie Marvel: Droids. De comic verscheen in april 1986.

SynopsisEdit

C-3PO en R2-D2 zijn gekocht door Lott Kemp op de planeet Dodz en worden er door een Intergalactic Droid Agency Delivery Shuttle gedropt. Als de Droids aankomen, merken ze een desolate planeet onder het tyrannieke gezag van Governor Kugg. Kemp blijkt vermist te zijn en het duo ontmoet de jonge handelaar genaamd Jost Ellon. Kugg kan de plaatselijke bevolking onder controle houden dankzij The Destroyer, een enorme Battle Droid.

In Ellons schuilplaats heeft de jongen allerlei materiaal en schroot verzameld. Ze ontdekken echter een doos waarin een Ranger X-One steekt, een oude Battle Droid, die door de mijnwerkers uit de kristalmijnen als verdediging werd gebruikt. Om van het juk verlost te raken van Kugg, bedenkt Ellon het plan om de Droid te activeren.

Kugg wil nogmaals de belastingen heffen en Head Councillor Althon kan niet anders doen dan instemmen wanneer Kugg zijn Destroyer loslaat. Op dat moment arriveren Ellon, Threepio en Artoo en komt hun Ranger X-One in actie. Beide gigantische Droids zijn elkaar waard maar de Ranger heeft te lang stilgelegen. R2-D2 moet hem voorzien van extra kracht. Dit is zeer gevaarlijk en loopt ernstige Microsynapse schade op. De Ranger X-One komt echter weer tot leven en verslaat The Destroyer. De Ranger X-One komt daarna weer tot stilstand en is een stille getuige van het terreurbewind van Kugg dat nu voorbij is.

Artoo en Threepio vertrekken van Dodz om Artoo te laten herstellen door het Intergalactic Droid Agency.

Around Wikia's network

Random Wiki