Wikia

Yodapedia

Star Wars Droids 2: The Ultimate Weapon

11.078pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Star Wars Droids 2: The Ultimate Weapon
Marvel Droids2.jpg
Toeschrijving
Auteur:

Dave Manak

Omslag:

John Romita

Illustrator:

John Romita

Informatie
Uitgever:

Marvel Comics

Uitgave:

1986 juni

Type:

Comic

Pagina's:

21

Functies
Canon:

Ja

Tijdlijn:

10 BBY

Serie:

Marvel: Droids

Vorige:

Star Wars Droids 1: The Destroyer

Volgende:

Star Wars Droids 3: The Scarlet Pirate

Star Wars Droids 2: Ultimate Weapon is de tweede comic uit de serie Marvel: Droids. De comic verscheen in april 1986.

SynopsisEdit

Na hun avontuur op Dodz bevindt R2-D2 zich nog steeds in een soort coma. Aan boord van de Shuttle slaagt C-3PO erin om andere Droids te irriteren die hem aanvallen. De jonge piloot van de Shuttle, Vik Idd, grijpt in wanneer R2-D2 aan het overladen is en een soort kortsluiting veroorzaakt. Viks zuster Nikki Idd voegt een Energy Shield toe waardoor R2 voorlopig in een soort back-up toestand kan opereren.

C-3PO vertelt aan Vik en Nikki wat er met hen is gebeurd en verklaart hoe moeilijk het is om zonder echte meester rond te dwalen. De Idd kinderen bieden zich aan om hun tijdelijke meesters te worden totdat Artoo is hersteld. Hun vader, Lonn Idd, is een ingenieur die alles kan herstellen.

In het ruimtestation van de Idds treffen de kinderen en de Droids echter een vreemd ruimteschip aan. Wanneer Nikki op zoek gaat naar haar vader, ontdekt ze dat hij wordt gegijzeld door Tig Fromm en Vlix Oncard, vergezeld van enkele Annoo-dat Blue lijfwachten. Tig wil dat Idd een Laser device in zijn schip installeert maar Idd weigert dit te doen. Enkel wanneer Nikki wordt gevangen genomen, ziet Idd geen andere optie dan Tigs wens in te willigen.

Maar ondertussen hebben Vik en de Droids alles kunnen volgen via een monitor. Hun plan leidt hen naar een stockruimte waar een oud Guardian Droid-pantser hangt. R2-D2 offert zich op en laat een nieuwe kortsluiting ontstaan zodat de wachters worden afgeleid en waardoor Vik zijn zus kan bevrijden.

Tig en Vlix nemen iedereen opnieuw gevangen en dreigen ermee om de laser te testen wanneer Idd verklaart dat alle aanpassingen klaar zijn aan het ruimteschip. Op dat moment komt de Guardian Droid tevoorschijn die de Blaters van de Hover Guards kan afweren. Nikki geeft Tig een Nova Starlight parfum als zijnde zogezegd de controle van de Guardian Droid. Hierdoor raakt Tig verblind en kunnen de Idds hen onder een Stun Net gevangenzetten.

Lonn Idd herstelt R2-D2 en de Idds zetten de Droids af bij het kortstbijzijnde agentschap van het Intergalactic Droid Agency.

Achter de SchermenEdit

Around Wikia's network

Random Wiki